Nu står Brita Neuberg här


I höstas räddade jag en rulle tapet, gissninsgvis från 1950-talet, undan
 grovsophämtningen. Tapeten var märkt "Svensk vara" och "Brita Neuberg".
Jag frågade på bloggen, och på retroforum, om någon kände till denna Neuberg.
 Inget svar. Men nu har jag hittat henne. I en annons för vaxdukar från 1952:


Jag gillar mönstret som Brita sitter och ritar på, den vaxduken skulle jag vilja ha.
Den räddade tapetrullen har i veckan blivit omslag till sex stycken tidskriftshållare.
Jag kan väl säga att 50-årig papperstapet inte är det ideala materialet för pyssel, men
till slut lyckades jag få ihop det.
Nu gör Britas tapetmönster mitt hem vackrare! Eller... åtminstone intressantare.

1 randiga tråden:

skriven

Så snygg tapet.

2 Lilian Nilsson:

skriven

Jag har varit barnflicka i 3 år hos Brita Neuberg som gifte sig och fick namnet Thorell.

Jag har mer att berätta om det är av intresse.

Kommentera här: