Mot Norrköping!


I dag tar jag snälltåget till Norrköping.
Där bodde jag i början av 1990-talet.
På fritiden gjorde jag ungefär det här: fikade på Café Broadway
på Bråddgatan, kollade i antikvitetsaffärer och loppisbodar, strövade omkring 
med kamera i miljöer från förr. Precis det där ska jag göra i dag.
När jag bodde i Norrköping hade jag en duktig cykel från 1930-talet. Här är den
parkerad så att man skymtar Arbetets museum (gissa om jag ska dit också)
i bakgrunden.


Cykeln, min pappas, hade till och med registreringsskylt. Nrg som i Norrköping.
1 Inger Maryissa:

skriven

Oj, vad kul att se din pappas cykel med väskan ( kommer inte ihåg vad den hette då )

Min pappa hade en likadan väska.

Men nummerplåten på cykeln kommer jag inte ihåg, kanske det var före min tid...

Jag är född 1950.

Kul att du bodde i Norrköping när du växte upp.

Själv växte jag upp i Linköping.

Kram

Kommentera här: