Bytes: Spegel från 1961 mot ? från 1950-talet


Ibland hittar man saker som är fel för en själv, men för fina för att inte tas om hand.
När jag fann Edmund (se annat  inlägg) köpte jag samtidigt denna hallspegel. Jag tänkte att jag
skulle sälja den vidare. Men jag tror jag ska försöka byta den istället. Det är roligare. Så nu
öppnar jag kategorin Byt med mig här på bloggen.
Kom med förslag, helt enkelt. Har du någonting från 1950-talet att byta med? Skicka förslaget som
kommentar, jag publicerar det inte utan läser bara för egen del.

Fakta om spegeln:
Spegel, hylla, två lampetter. Teak/"kristallglas".
Fröseke, Nybrofabriken. Ingick i Bra Bohag-serien. Inköpt till nybyggd villa 1961,
enda ägaren före mig.
Fint skick, även de vackra lampetterna. Ett avtryck från ett dricksglas på hyllan.


Lampetterna. Nya sladdar och kontakter.


"Inköpt 21/8 1961." Etikett på hyllans undersida.


Etikett på spegelns baksida.

Kommentera här: