En skrämmande historia ur verkligheten

Jag berättar för pappa att jag hittade ett 50-talsdockskåp på loppis och sålde det vidare direkt
- fick en spekulant bara timmar efter att jag skrev om det på bloggen. Jag förklarar vilket sug det är
efter gamla dockskåp.
Han säger "Var var det nu jag såg ett dockskåp...". Efter ett tag kommer han på det.
 "Det var i grovsoprummet hemma... för ett par veckor sedan... det stod ett gammalt dockskåp
där.. fullt med möbler."
Jag: ÄR DET KVAR!!!????
Nej, förstås inte. Jag kände mig nästan fysiskt illamående vid tanken på det missade fyndet.
Ett gammalt dockskåp fullt med möbler, kastat, bara att grabba.
Fly mig luksaltet! Nu känner jag mig yr igen.
1 Inger Maryissa:

skriven

Kan tänka mig du blev oerhört besviken att det stått där hela tiden, och nu helt plötsligt var borta.

Så trist.

Kram

Kommentera här: