Hur katten kan man se så nöjd ut?


Den här underbara katten hittade jag på en loppis i går, efter promenaden. 
Kissen stod på mitt skrivbord på jobbet hela kvällen och fick mig och andra att le.
Den är gjord i tung keramik och signerad., fast som alltid med ett par svårtydda kråkor. 
Under nästa ledighet ska jag forska i vem som skapat den. Jag ska börja med att lägga in
en bild på katten på härliga www.retroforum.se där trevliga och hjälpsamma människor
bistår med identifikation av möbler, porslin, ja, allt som är gammalt och intressant.
1 anneli:

skriven

Tack för retroforum!! Visste ej att den fanns!

2 Inger Maryissa:

skriven

Vilken rolig och mysig kisse du hittade !

Länken till Retroforum verkar intressant och trevlig, tack för tipset.

Och lycka till med att få reda på vem som skapat kissen.

Ha det så gott

3 randiga tråden:

skriven

Den katten har jag också och den kommer från Tilgmans keramik. Brittmari

Kommentera här: