"Han är grann och populär"



Vem? Augustin, såklart!
Brita Borg representerade Sverige i Eurovision Song Contest i Nice 1959. Hon sjöng om mannen som är grann och populär och som aldrig väntar på en flicka. "Aldrig har han tänkt krusa en jänta som är sen."
En av mina favoritlbitar från 1950-talet.
http://www.youtube.com/watch?v=rktlniwJsXk

(Brita kom på delad niondeplats med "Augustin".)
1 anneli:

skriven

Hade ingen aning att du hade koll på klämmiga bitar från förr, fast vi har känt varandra så länge! Är djupt imponerad!! Fast vi är lika gamla du och jag, så börjar min musikhistoria med "Varning på stan" med Magnus Uggla 1978 om jag inte minns helt fel. Det var tider det! Punken och new wawe!! Men å andra sidan är jag från betongförort och har ingen "feeling" för 50- och tidig 60-talsnostalgi. Innan 1978, då jag fick en uppenbarelse, så lyssnade jag på Hootenanny singers (stavas det så?)och det är väl lite 50-talskänsla eller? Björn Ulveus var käck redan då! 50-talet är käckt!! Det sägs att svenskarna aldrig har haft det så bra som då! Vi hade allt vi behövde. Sedan började överkonsumtionen!

Kommentera här: