Här bor mina drömmar - var bor dina?



Någonstans i de norra förorterna, i ett gräddvitt hus med rundade funkisbalkonger, finns den här fd tobaksaffären med nedgånget utseende. Här bor mina drömmar.
Jag skulle tippa att minst 18,procent av er som följer den här bloggen delar drömmen om en egen antikbod. Ni kan se affären framför er, ni inreder den i fantasin, ni vet precis vilken inriktning den skulle ha, ni tänker på hur ni skulle resa runt och jaga grejer .
I mina drömmar har den här affären inga blaffiga Prince-skyltar längre, utan en stilig i röd neon: "Libbys 50-tal". Persiennerna är borta, i fönstret trängs glada 1950-talssaker, utanför står ett par trädgårdsstolar och på en av dem sitter jag och kikar på förbipasserande och tar en kopp kaffe efter en hektisk förmiddag med många kunder.
Förlåt, hur sa? Kräver gedigna antikvivitetskunskaper? Svårt att få det att gå runt? Överetableirng i 50-talsnischen? Bara drömmar?
Drömmar är bra. Drömmar ger energi. Drömmar är härliga just för att de är drömmar.  Drömmar kan man ha även om man är nöjd med det man har. Vad drömmer du om en måndag som denna?
1 anneli:

skriven

Min dröm är att bo på ett slott!

2 Staffan H:

skriven

Delar helt din uppfattning; drömmar är bara nyttiga för oss människor och gör livet mycket roligare.

Kommentera här: