Välkommen till min nya blogg!

Jag är på jakt efter 1950-talet som jag vill ha det.
Den här bloggen ska handla om omgörningen av min enrummare, från lägenhet med blandad håglös inredning till trivsam 1950-talslya. Men också om allt annat som ger en känsla av 1950-talet när det var som bäst. Som H.-K. Rönbloms deckare, kaféer och klämmiga melodier. Mer Åhhhhhh 55! än H55. Och ja, glad är ett nyckelord.
Välkommen till 1950-talet som jag vill ha det!
1 K Peter Dahlström:

skriven

Är du på jakt efter femtiotalet därför att du minns det eller därför att du inte minns det? Jag vet att du inte var född då, men mycket från en epok följer ju med in i nästa. När jag tittar på gamla svenska filmer inser jag, att jag i en mening föddes på fyrtiotalet. Jag känner igen mer av möbler, umgängessätt och språk från den tiden än jag gör från sextiotalet. Annat är det naturligtvis när jag ser gatuscener, bilar etc.



För att återknyta till min fråga känns det som om jag skulle kunna skriva en blogg om fyrtiotalet, därför att jag minns det, och en om sextiotalet, därför att det kunde vara en spännande bekantskap. Några sådana planer har jag dock inte.

Kommentera här: