En liten teakbjudning, kanske? (helgtips)


"Help yourself..." - amerikanarnas trevliga och lediga bjudningsform blir allt populärare här
i Sverige. Alla trivs och hjälper till... värdinnan slipper jaga och jäkta för att hinna med och
passa på alla. Och bäst av allt, den glada, otvungna feststämningen kommer på en gång."
(Annons i Allt i hemmet 1958.)

Fram med all teak ni har, så löser sig resten.
Trevlig helg!
1 Anna:

skriven

Jaha men vad skönt! Det är bara att duka fram teaken så kommer jag inte att behöva laga mat och diska själv alltså? ;)

2 Yvonne:

skriven

Oj om jag tar fram all teak så kommer gästerna inte rymmas ;-)

3 Libby:

skriven

Anna: Precis! Som i Amerika.

Yvonne: Där får de stå i hallen och titta på all teak!

4 Benny:

skriven

Ja det är snyggt med teak kan man konstatera, jag kan dock hålla med Yvonne, alla brickorna får inte plats men några stycken utvalda och den snygga teakskålen jag hittade för ett tag sen, med matchande bestick, så blir det bra!

5 kicki:

skriven

jag försöker utröna vad den där tapeten föreställer...?

6 Tusse:

skriven

Ja du Libby, både jag och taxen Hilmer (tro det eller ej - jag har ett alias till) gillar det träslaget :-)

7 Skaffaren:

skriven

Här har feststämningen varit otvungen.

10-årig bröllopsdag.

Jag tycker brödet ser lite suspekt ut. Vem har designat det?

8 Libby:

skriven

Kicki: Ja, jag med. Men bilden är blurrig.

Tusse: NU kom jag på det - du kommer ju från Göteborg!

Skaffaren: Hm... "teakbjudning" = kodord för något helt annat?

9 Libby:

skriven

PS till Skaffaren: Grattis till dig och din väna hustru!

Kommentera här: