Klart lyan ska ha en Kobra


Snygg, eller hur? Jag fick Ericofonen av min arbetskamrat Majsan, som haft den i många år
men som skänkte den till mig - för att hon gissade att den skulle få mer kärlek och förståelse då.
Jag hade ju inte tänkt skaffa någon Kobra, eftersom jag inte längre har fast abonnemang.
Men det är klart att en 50-talslya måste ha den vackraste telefon som tillverkats.
Tack, Majsan!


Man blir glad av den. Även om man tar suddiga bilder av den.

Mer telefoni, i tidigare inlägg
Hallå där, jag ringer om ericofonen.
Hallå... minns ni telefonvrån?

PS Någon som vet vad det är för gröna vaser (?) i bakgrunden på första bilden?
Loppisfynd, egentligen för mycket 1960-tal (tror jag?), men de har bitit sig fast
i mitt hem och vägrade följa med när jag sålde grejer på bakluckeloppis i våras.
1 Yvonne:

skriven

Jag har också en Kobra men har fast abonnemang. Men när jag var så smart (tyckte jag) och bytte till IP-telefoni gick det inte att ringa från den längre :(

Den dumma IP:n fattar inte snurrskivan, tur det går att svara i den fortfarande i alla fall...



Så nu måste jag hitta en snygg telefon med knappar suck

2 betty lou:

skriven

fin färg. den och den ljusgröna är mina favoriter.

3 Ebba:

skriven

Ja, den är så fin! Här har vi nästan fasat ut telefonen... nästan aldrig inkopplad för att barnen tycker den funkar så bra som kassaapparat...

Jag vågar inte riskera en kobra i hemmets vilda småbarnslekar. Får vänta några år, om det finns några kvar då ;-)

4 •lotta på solrum|fnurr•:

skriven

hej.

vilken fin blogg jag har hittat hos dig.

kommer snart tillbaka!

5 Tusse:

skriven

Kobra skall det vara (minns ändlösa kvällssamtal i sängen...) men då mina telefonjackar var seriekopplade (en jack, flera jackar sa man på 50-talet) gick det inte längre då datorn kopplades in i mellanjacken. Sic transit.

6 Libby:

skriven

Yvonne: Dumma IP! :-)

Betty Lou: Ja, jag gillar också 50-talspastellerna bäst.

Ebba: Om några är kanske 50-talsfebern har ebbat ut, och Kobrorna slumpas bort för några tior...

Lotta: Tack och välkommen tillbaka!

Tusse: Kobran har det svårt i dataåldern.

7 Cherry Cupcake:

skriven

Åh telefonvrån, för mig tillbaka till jag var liten, då mamma och pappa hade en liten vrå i hallen. Varför ser vi inte så mycket av detta längre?..trådlöst vad är grejen med det, en mysig liten hörna för samtal är guld värd...

8 Kristin:

skriven

Behåll vaserna, de är skitsnygga. Om du ska ha en äkta femtiotalslya så ska du ha lite 40-tal och gärna ännu tidigare också, de hade ju de som bodde på 50-talet. Precis som inte många idag har enbart möbler från detta årtionde, utan lite av en blandning. Så låt 60-talet blanda sig in lite också, det är en snygg kombo.

9 Erik:

skriven

Ser ut som om din kobra behöver en ny gummifot? Jag köpte en härifrån: www.e-presentkort.com

10 Andreas:

skriven

Hej! Kobran går att koppla in, jag har IP telefoni och jag kan prata i den, dock inte ringa... Men det fins någonting som heter from pulse to tone converter.. då går det att ringa... Annars så titta in här... http://www.roligaprylar.se/Kobratelefonen-Scandiphone.html

Kommentera här: