Mitt livs första skrivbord


På vägen in från landet i går hade jag bråttom till jobbet, men svängde på intuition in
på en grusväg skyltad LOPPIS. Och hittade det som blir mitt livs första skrivbord. Jag har
haft bord jag skrivit vid, skivor av olika slag över hurtsar av diverse modeller, och nu senast
en sekretär. Men aldrig ett riktigt skrivbord.
Det har fattats mig något i livet. Men ej längre. Här är mitt skrivbord.
Och det blir knappast mer 1950-tal än så. Och knappast billigare. 250 pix.... 


Ett annat snyggt. Hos Leva antik på Antikmässan i Kista i våras.


Det här sjangdobla schabraket fanns hos Auktionhuset Kolonn i Sundbyberg
förra hösten. Yta som en dubbelsäng. Litet opraktisk stol till, men den är fin,
en Kraalvariant av Kerstin Hörlin-Holmquist.
1 Liina:

skriven

Mycket snyggt skrivbord. Ett sånt skulle jag inte säga nej till =)

2 Yvonne:

skriven

Oj, oj, oj vad fint! kär

Vilket fynd, det var ju nästan gratis ;-)

Grattis till det fina skrivbordet!

3 Anonym:

skriven

Schnyggt! Från man fråga om du köpte det i Norrtälje?

4 Helena:

skriven

Det var riktigt mumma!!! Snyggare än de två andra du visar på bild faktiskt;-)

Ibland är det tur att man följer sina impulser!

Kram Helena

5 IngenFara:

skriven

Ett fantastiskt fint skrivbord!

6 Libby:

skriven

Liina: Nej, det gick ju inte att säga nej.

Yvonne: Tack!

Anonym: Just det, i en skog någonstans utanför Norrtälje.

Helena: Kul att du tycker så. det gör faktikst jag också...

Ingen Fara: Ja, jag är verkligen glad över det.

7 sara:

skriven

åååååå va snygg skrivbord, vilken ovanlig modell. Vilket fynd pris mässigt också. Du kommer sitta vid den jämt nu...

8 Ebba:

skriven

Mycket snyggt! Speciellt fint med kanten runt, den som liksom sticker upp runtom.

9 Benny:

skriven

Verkligen 50-tal, har nog aldrig sett ett skrivbord med en sån tidsanda! Fantastiskt snyggt!

10 Anders:

skriven

Oj, 250 kronor, snacka om fynd! :-)

11 Syltan:

skriven

Oj, grattis till urläckra skrivbordet OCH så billigt du fick det! (lätt avundsjuk)

12 Tinkerbell:

skriven

Snyggt!!!

Vilket fynd ...

13 Tusse:

skriven

Ha du aldrig haft ett skrivbord förrän nu? I och för sig har jag aldrig haft traktor, så det kanske jämnar ut sig.

14 Staffan H:

skriven

Det var ett mycket snyggt skrivbord du fyndat. Grattis till kapet!

15 Libby:

skriven

Alla som kommenterat. Tack för glada tillrop!

Tusse: Nä precis, det jämnar ut sig!

16 Skaffaren:

skriven

Jag sällar mig till kören som sjunger din lov.

Snyggast av de tre.

17 Benny:

skriven

Kolla vad jag hittade...



http://www.retroforum.se/index.php/topic,2129.0.html

18 Libby:

skriven

Skaffaren: Du har också bra smak! :-)

19 Matilda:

skriven

vilken blogg! och vilket skrivbord! nu blev jag grön av avund... älskar allt som har med teak att göra! :-D supersnyggt! grattis till dig som fyndade det!

Kommentera här: