Tillbaka i stan


Jaha, så var den långa sommarledigheten slut och det var dags att börja
jobba igen. På vägen till jobbet ligger antikaffärerna på Upplandsgatan (Sthlm).
Hos Funkisboden stod den här trevliga grå fåtöljen. Grått är en bra färg,
konstaterade vi ju igår.
Jag bytte några ord med killen som har butiken, han höll på att ställa fram
nya grejer...


... bland annat ett Stringbord som ville följa med mig hem, men jag har ju Edmund.
Hos Domino Antik såg jag vad jag tror var en gråbeige Kerstin Hörlin-Holmquist-fåtölj
ur Paradisetserien (en fotografering pågick i butiken och jag ville inte störa med frågor
eller egen fotografering).
Utanför Bacchus Antik och butikerna bredvid spanade jag på naggat extraprisporslin
och var nära att köpa ett rött Blå eld-fat  för 30 kronor (men hejdade mig, vi får se om fatet
är kvar nästa gång, då kanske... jag har ju ett blått... vore kul med ett rött också,
de är ju vackrast...).
Småprat med trevliga handlare, nya saker i butikerna, massor att lära, upptäcka
och ibland köpa. En ny säsong är här, och det känns litet trivsamt att vara tillbaka i stan.
1 kicki:

skriven

Oh, precis en sån sekretär önskar sig mitt linneskåp i samma stil som grannmöbel...

Kommentera här: