En julklapp med skruf (helgtips)


Den här ljusstaken är så fin att jag skulle kunna ge bort den i julklapp trots att den är
ett loppisfynd för endast 5 pix. Varje gång jag hittar en glasgrej med etikett på blir jag
väldigt glad. De är ju svåra att härleda, om man inte har järnkoll på glas. 
Den isiga hunden bredvid tror jag är Skansen glas. Tror - eftersom den ser ut som de brukar
göra, men den var så billig (10 kronor) att jag undrar om det kan vara en kopia. Men det 
gjordes väl inga kopior på de där Skansendjuren?


Reijmyre, tydligen. De här ljusstakarna stod hos Magazin 13 på Roslagsgatan,
Sthlm. Lägger det på minnet, tills jag ser dem igen någonstans, kanske i en
loppislåda för 5 pix...

Trevlig helg och fortsatt god julklappsjakt!
1 Moster Mjölgumpa:

skriven

Jag blir också glad när du hittar etiketterade saker, för då får jag också reda på vad det är. För någon månad sedan köpte jag två ljustakar i klarglas, exakt sådana från gullaskruf men utan etiketter. Men jag fick minsann ge 10kr styck för mina;)

2 Benny:

skriven

Aha...där var den med etiketten ja, snygg! Det verkar finnas en del färger, har nu sett röd och din gröna, samt mina petroleumblå!

3 Libby:

skriven

Moster Mjölgumpa: Eftersom man vet hur svårt det är att "artbestämma" glas så är det varje retrobloggares plikt att dela med sig av ny kunskap. Allt med etikett bör visas upp! :-)

Benny: Kul! Gissar att den röda är riktigt snygg.

Kommentera här: