Fyndplats Fellingsbro


En orgel för 500 kronor. Den fanns hos församlingsloppisen i Fellingsbro förrförra helgen.
Den loppisen är en av mina favoriter utanför Stockholmsområdet. Jag hittar alltid något,
det är bra priser och damerna som driver den är trevliga.


De brukar ha dockskåpsmöbler. Den här gången såg jag inga stå framme, 
så jag frågade - och vips! så kom de här fina stolarna och bordet fram. 
75 pix för hela setet. Gick direkt vidare till Åsa, som jag dealar dockskåpsmöbler åt.
De var i fel skala för mitt skåp. Spegeln med guldram, pallen och en 
risig tv utan bild behöll jag.


Det finns också en antik & kuriosa-butik i Fellingsbro, "Blå skåpet".
Kul saker, bättre priser än i Sthlm, och ett trevligt handlarpar. 
De hade vackra möbler för finaste blunddockan. Och massor av 
härliga burkar....




Ja, man skulle ju vilja ha allihop. Eller hur?

Månadens fynd gjorde jag hos Blå skåpet: Vägglampan 
som jag skrev om här
.
Fotnot: Fellingsbro ligger mellan Arboga
och Lindesberg, cirka 17 mil från Stockholm.
1 Susanna:

skriven

Det ser ut som en burk från A.B.-Centram där i mitten längst upp till vänster. En som jag inte har. Nu kliar det i fingrarna här!!

Jag samlar på de där burkarna. De är med Stockholmsmotiv och alltid med en spårvagn på :-)

2 Skaffaren:

skriven

Det är inte ofta man är i Fellingsbro.

Det kanske man måste ändra på?

3 Libby:

skriven

Susanna: Aha - där lärde jag mig någonting - kul!Hur många har du, undrar jag nyfiket? Samling? Finns de på din blogg?

Skaffaren: Ja, det tycker jag. Sedan är det bara tre mil till Lindesberg och det härliga Wienerkonditoiret, där man pustar ut efter sina fynd!

4 Svenskt Retro:

skriven

Kul. Jag har varit där men kom hem tomhänt därifrån.

5 IngenFara:

skriven

Vägglampan är bara så fin!

6 Susanna:

skriven

Well, jag kanske uttryckte mig lite dumt. Lät som det finns massor. Jag har bara sett två stycken olika hittills, och jag har tre (dubblett av en alltså). Denna ser ut att kanske kunna vara en tredje variant, vilket isf hade varit helt fanastiskt!!!



Jag samlar på plåtburkar med spårvagnar på. Det har jag några stycken. Kanske kommer en liten samlingsbild i bloggen någon gång :-)

7 Tusse:

skriven

Tack, vi vet var Fellingsbro ligger, ty vi har bloggat därifrån!

8 Libby:

skriven

Svenskt Retro: Tomhänt DÄRIFRÅN? En bedrift! :-)

Ingen fara: Ja, det är den sannerligen!

Susanna: Ring dem och fråga, de kanske kan skicka burken! Ser fram emot spårvagnsburkvisning.

Tusse: Aha, kan Ni kanske bistå med länk till det inlägget?

9 Tusse:

skriven

http://tussetuss.wordpress.com/2009/07/16/pa-hemvag/

Kommentera här: