I sista minuten


Julklappsjakten går in på de sista dygnen. Vill bara påminna er om att ta en paus på kafé
någonstans mitt i stressen. En lussekatt och en kopp gott kaffe ger ny energi.
Kafétips här.
Ett prsivärt julklappstips till retrofolk är väckarklockan från Clas Ohlson, 99 pix.
I prisklassen över...


... en köksklocka, märke: Le Castel. Behöver bara dras upp
var sjunde dag. Fanns hos Magazin 133, Roslagsgatan häromveckan.


En kusin till Le Castel-klockan berättar tiden hos Svenssons café, Frösön.
En Gletscher, upplyser Moster Mjölgumpa i en kommentar.
Liknande, nyproducerade i retrostil har åtminstone tidigare funnits
hos Åhléns, som liksom Clas Ohlson är bra på ny-retro.

God klappjakt!
1 Tusse:

skriven

Onekligen vissa likheter mellan Castellaren och vägguret med korttidsmätare (timer) i Frösön ... men vilket märke kan det vara? Junghans? Kienzle? Westerstrand?

Dessutom ser det lite osäkert ut med furustringhyllan i masonitvalvet. Dets vet jag hur dylika valv är konstruerade, dels har jag burit en furustringhylla genom halva Vasastan medan dess ägarinna fotograferade neonskyltar mm.

2 Moster Mjölgumpa:

skriven

I mitt kök hänger precis en sådan klocka som Frösöklockan. Det är en Gletscher...

3 Bara Barah:

skriven

He he ja den där jakten har varit svinlugn för mig i år lustigt nog. Älskar väckarklockorna, bra tips!



Kram Bara Barah

Kommentera här: