Julen är räddad (Gästinlägg: Kryckan)


Nu har jag lekt elektriker så nu kommer lite bilder på julsakerna. Efter att ha missat
en likadan på en bakluckeloppis fixade jag denna på Tradera.


Jag tycker att kartongen är snyggare en själva ljusstaken.

 
"Det brukar vara spännande att ibland försöka sig på något nytt, något utöver
det vanliga, och därför hoppas vi att de här nya sju sorterna skall pigga upp
både Er och det festliga gammaldags kaffebordet, som vi alla brukar samlas
kring under julen", lyder bildtexten.


Det finns sju recept: Julens guldgula fina saffransbröd, Hasselnötskakor,
Äppelmoskakor, Chokladmuffins, Russinkakor, Mördegskakor, Citronkakor
samt den jag hoppas hinna prova baka under jullovet:
De många möjligheternas kaka.


Här kommer även en liten historia - om Tore och Inga som tillsammans med barnen Håkan
och Anders klär granen. Allt e klart men…ljusen fungerar inte, barnen får något mörkt i ögonen
och Inga ser mer vit ut än vad man borde den 24:e december...


Men från Torsgatan är det inte långt till Konsum vid St:Eriksplan.
20 minuter senare lyser granen grann och fin. "Den grannaste granen i stan!"
tjoar barnen.


Avslutningsvis adventsstjärnan. Kanske inte 50-tal men snygg ändå.
Och fem kronor var den ju värd!

Tidigare gästinlägg av Kryckan;
Välkommen hem till mig.

1 Tusse:

skriven

Lumaljus i granen gäckar röde hanen!

Underbart!

2 Annelie Wangberg:

skriven

Mycket fin ljusstake. Har själv en likadan i köksfönstret. Tyvärr fanns det inte en lika fin kartong till den.

3 IngenFara:

skriven

Mycket tjusig kartong. Jag har två stycken liknande ljusstakar dock ingen kartong till någon av dem.

4 Libby:

skriven

Du får berätta hur "de många möjligheternas kaka" blev!

Kommentera här: