En förtjusande filt


Fick syn på en filt häromdagen och visste direkt vad 129 pix av den kommande lönen ska
användas till. Ni vet, jag älskar det solgula 1950-talet och gärna med grått till. Här får mina
andra gula saker en kompis som smälter in perfekt i deras gäng.


Jaaaaa, köp!!!!! säger mitt kuddvar från tiden.
(Filten finns på Hemtex.)
1 Annaa M:

skriven

Det gulgrå 50-talet minns jag i finporslinet på landet, väldigt klassiskt mönster men glömt vem som gjorde det.



Trevlig blogg, fast jag funderar, om du är 48 år kan du väl inte ha varit barn på 50-talet? En småsak i sammanhanget förstås-

2 Libby:

skriven

Jo, jag var barn under ett fördröjt 1950-tal. Växte upp i en liten by bortom allfarvägarna, där det tidiga 1960-talet var väldigt mycket 1950-tal. Och så är det ju alltid med alla decennier, de glider in på nästa decennium. Det var mer "1950-tal! 1964 än det var 1951. Skulle jag vilja hävda.

3 Annaa M:

skriven

Ja, du har nog rätt i det, det tidiga 50-talet var mer 40-tal. Den stora brytpunkten för 50-talet kom nog just runt 63/64. Då var många 40-talister redan vuxna och missade hela alternativ- och frigörelsevågen som det slentrianmässigt brukar anses att 40-talisterna skapade. Min syster var 1962 en 19-årig ung fru i tantdräkt med ett första bohag som nu av många säkert skulle klassas som 50-tal. Fast jag som är årspetimeter vet att det var väldigt typiskt just för det tidiga 60-talet.

4 Hanna:

skriven

Hej , jag håller på att starta butik i vår gamla mack och .....lång historia osv:-)....du verkar ha koll..... nu är det skyltfönstret som ska byggas/fixas.... det blir ju nytt fast jag skulle gärna vilja ha en retro touch!!!!.... vilket utseende tror du som är lite insatt i 50 tal..... ett tyg/skärmvägg/färg/material?



mvh Hanna www.retromix.se

Kommentera här: