Reklamgåtans lösning is it


Otippad lösningReklamgåtan, va? För ingen svarade rätt. Måste vara den mest hemvävda
reklamen för den amerikanska läskedrycken hittills. Lovely. Och - glöm inte smörgåsarna!


Se hur Coca-Colabilen rullar in i det lilla svenska brukssamhället!
Sveriges första Coca-Cola blandades ihop på Minreralvattenfabriken
Tre kronor i Sundbyberg, enligt Wikipedia 1953.
En intressant artikel om reklamen i Sverige på 1950-talet hittade jag
på bloggen Please copy me.
(Annonsen fanns i tidningen Se, februari 1956.)
1 Larsson:

skriven

Men fy vad kallt med Coca-Cola ute på vintern! näe, det skall allt vara kaffe eller kakao, möjligen te...

2 Rutan:

skriven

Underbart! Helt omöjligt att gissa!

3 Libby:

skriven

Larsson: Ja, man ryser liksom till av uppmaningen att Colan ska drickas iskall. Brrrrr.

Termos! Kaffe eller choklad!

Rutan: Ja, omöjligt att gissa. Men jag trodde att kanske någon som var med då mindes stuket på annonsen.

4 Monet:

skriven

Det där hade man aldrig kunnat gissa! Inte sjutton drack man CocaCola under skidturspaus. Som alla skriver - varm dryck förstås.



Men jag minns de där uppmaningarna om att CocaCola skulle drickas iskall. Och fortfarande får man ju säga till på McDonalds att man vill ha "cola utan is"!

5 Clinen:

skriven

Haha, kul! Detta inlägg hade jag lyckats missa men jag gissade rätt på gåtan i inlägget där den ställdes. =)

Kommentera här: