Ut i friska luften! (helgtips)

... så blir du så här frisk och rödrosig! Det här är 1950-talsestetik från början av decenniet.
Visst är den snygg, hela ensemblen? Matchande femtiotalsrött från läppstift till pjäxsnören.
Bilden hör till en stickbeskrivning i en damtidning.


Söt liten röd rubrik. Fler jumperflickor (och gosspullovrar)  här och här.


Seså, ut i det vackra (eller intressanta) vädret nu! 
Så dricker vi kaffe sedan!

På söndag: Missa inte "Hemma hos Syltan & Saabmannen", bildreportage här på Femtiotalsjakten!

1 Åsa:

skriven

Jo, nog var skidkläderna snyggare på 50-talet än i dag! Min mamma hade såna smala byxor i något underligt material och ljusbruna pjäxor med turkosa (!) snören. Och en underbar anorak. Och jag har övertagit hela härligheten. Men jag måste erkänna att moderna skidbyxor är mer praktiska. Utvecklingen har ändå kommit en bit när det gäller material.

2 Kristin:

skriven

Var det mönsterbeskrivning till tröjan? I så fall skulle jag vara väldigt intresserad av att få en kopia. Framför allt på den som är på den lilla bilden.

3 Libby:

skriven

Jo, det är jag rätt säker på att det fanns. Ska rota bland mina tidningar och leta fram uppslaget. Mejla mig din adress (du har ju min mejl sedan tidigare) så tar jag kopia under veckan och skickar!

Kommentera här: