De verkar ju ha så roligt!


                                                                                                                    Foto: SVT
Efter Antikrundans första program förra veckan tyckte DN:s tv-kritiker Johan
Croneman att det var överdrivet skrattigt och skojsamt. 
Nej! Jag tror att de har roligt på riktigt, programledaren och experterna i Antikrundan.
Jag tror att de vaknar varje inspelningsmorgon och knappt kan vänta tills det är dags
att möta folk och deras ditsläpade antikviteter. Jag tror att de tänker "tänk att jag får
betalt för det här, det är ju så kul". Jag tror att de under resten av året längtar till
sommarens Antikrundanjobb, varje dag.
Finns det något mer inspirerande än att se människor som är proffs på det
de gör och verkar överlyckliga över att få syssla med det?
Så kör på, Ann Lundberg och gänget, ge oss ännu mer yrkeslycka. 
Men, lite mindre 1700-talssilver...
 

...för  här ser ni vad jag tycker om urvalet, och om de andra antikprogrammen i tv.
Fast tack vare skratten seglar Antikrundan nu upp på andraplatsen på min lista.
Och glada, kunniga Li Pamp (lilla bilden, foto: TV4) blev min nya favoritprogramledare
i höstens säsong av TV4:s Antikdeckarna.

Vad tycker ni andra om Antikrundan?

Antikrundan sänds i SVT1 kl. 20.00, i kväll torsdag.

Kommentera här: