Tidningshuvud med 1950-talskänsla


UNT är en av allt färre tidningar som har behållit sitt gamla huvud. Och visst har de flesta tjänat
på att byta till ett modernare typsnitt, eller på att byta ut ett långt namn mot två eller tre bokståver.
Men jag hoppas Upsala Nya Tidning behåller sitt gamla tidningshuvud och inte övergår till ett med
bara UNT i blockbokstäver.
Och i går var tidningen extra fin, med den här snön. Det känns litet 1950-tal, tycker jag.
1 ab:

skriven

Ursäkta, men nu blir det ju helt omöjligt att inte påpeka att de flesta nutida tidningar tappat huvudet helt och hållet...



Gott nytt år!

2 essko:

skriven

Håller med...men är UNT ditt lokalorgan? Det är mitt iaf...:)

3 Libby:

skriven

Nej, på landet bor jag i Norrtelje Tidnings spridningsområde. Men läser även UNT, för att den bitvis är rätt bra som tidning, och för att jag gillar nord-Uppland.

Kommentera här: