Pausbilder eller Antikmässan Revisited


I dag blir det pausbilder. Empire-Amelie och jag är upptagna med att förbereda
en sommarfest och att maratontitta på tv-serien från 1981, "Brideshead Revisited"
 ("En förlorad värld") på dvd. Den här bilden tog jag på Antikmässan i Kista i våras.
Campingbordet är 1950-60-tal, bordsklockan förmodligen empire.
 E-A:s och mina stilar på samma bild!


Aloysius! I "Brideshead Revisited" bär Sebastian omkring på sin nalle
med det namnet. Den här björnen fanns hos Västertorps Antik.


En bild till från Antikmässan. Barnfåtölj från 1930-40-tal.
Nu slår E-A och jag oss ner i tv-soffan igen.

I morgon torsdag
blir det bestick på Femtiotalsjakten, jag
vill ha er hjälp med identifiering. Stay tuned...
1 Tusse:

skriven

Hmm ... skulle inte vilja vara i den förgyllda empiredamens kläder fem i elva ... att få trvå skarpslipade klockvisare i akterkastellet (eller hur man nämnde den onämnbara kroppsdelen under empiren)

2 Kerstin:

skriven

Härligt med Brideshead Revisited. Kollade igenom den igen i vintras innan jag såg den nyinspelade långfilmen. Tycker att tv-serien är bättre.



Men vad är det för tavla bakom nallen, vet du det?

3 Libby:

skriven

Tusse: :-)

Kerstin: Tv-serien är klasser bättre, har klarat tidens tand också. Vet inget om tavlan.

Kommentera här: