Spegel, spegel på 1950-talsväggen där...


... säg  vilken i det här inlägget som skönast är? Ja, det gjordes tjusiga
speglar på 1950-talet. Jag är särskilt svag för de asymmetriska. Den här
finns i kafét i Nostalgibyn.
I dag blir det en spegelkavalkad på Femtiotalsjakten.


Så mycket roligare än en vanlig rak ram. Här speglas luftiga 50-talsgardiner
i inre rummet på Dagnys hörna i Östhammar...


.. och här en skvallerspegel med lampetter i det yttre rummet.


Och så en spegel med tillhörande telefonhylla i String! Nu är vi på
Café Broadway i Norrköping.

 
Till sist min egen hallspegel i lyan, och den fina asymmetriska som jag köpte på loppis
i fredags. Det visade sig att Femtiotalsmannen behövde en ny spegel till sin hall, så spegeln
(minus boxrarna) fick snabbt en ny glad ägare.
Själv ska jag nog ha minst en spegel till i lyan. De är så fina, 1950-talsspeglarna!
1 sandra:

skriven

underbart inlägg!

2 Femtiotalsmannen:

skriven

Eftersom jag själv, till kropp och själ, är lite asymmetrisk hängdes spegeln upp i vardagsrummet (inte i hallen). Strax till höger i vardagsrummet när man passerat glasdörren.

Den passar utmärkt.

3 Helena:

skriven

Hihi.... Det var en härlig kommentar från Femtiotalsmannen!!!!! Din hallspegel är så fin! Och den assymetriska ;-D går inte av för hackor den heller... Kramar

4 Libby:

skriven

Femtiotalsmannen: Det betyder alltså att om jag hittar ytterligare en snygg hallspegel så finns det fortfarande en plats ledig hos dig!

Helena: Det finns ju hur mycket snygga 50-talsspeglar som helst.

Kommentera här: