Tidlös lycka


"Det bästa i livet är gratis", den sannaste slogan som skapats. Dagens grannbyloppis var
helgens minst intressanta, men jag fick med mig en mugg. Det är en Kockumskopia,
Made in China, men strunt i det. Smultron (gratis) kräva blåvit emaljmugg (10 pix).


Eftersom den här bloggen utger sig för att handla om 1950-talet blir det en bild
till. För brickan torde vara ungefär 1950-tal. Och smultron är tidlös lycka.
1 Benny:

skriven

Smultron...mums! Jag har ett bra recept på en tårta med blåbär och smultron, bland det godaste jag ätit! Det finns ställen härikring där man kan hitta massor av smultron, det blir nog nåt besök där i år, men det får vänta någon vecka på bättre mognad!

2 Libby:

skriven

Ge hit det receptet! :-)

3 Becca:

skriven

Mmmm! Smultron är SÅ somrigt och gott!

Din blogg är mysig och inspirerande!

4 Liina:

skriven

Smultron är underbart. Jag och en kompis har ett smultronställe vi besöker varje år. Har en del i kylskåpet nu =)



Vi bakade en kaka med dem. Egentligen blåbärskaka men god med smultron med =) (vi prövade körsbär med. Det var också gott. Bigarråerna i mina pärons trädgård är mogna och jag har nog ätit flera liter =)



3 ägg

4 dl socker

125g margarin

2 tsk vaniljsocker

4 dl mjöl



Smält smöret och rör hastigt ihop det med äggen och sockret.

Ha i vaniljsockret och mjölet.

Häll smeten i en långpanna, bre ut den om det inte täcker bottnen.

Strö över smultron eller blåbär eller körsbär eller whatever you want.

In i ugnen på 200grader i 20-25 minuter.

Skär den i rutor.

Ät.

Kommentera här: