Här firade jag bloggtipsarnas tips


I går var Femtiotalsjakten "Dagens blogg" hos Bloggtipsarna. De skrev väldigt väldigt
snälla saker om min blogg, läs här. Detta måste firas! Var firar man bättre än på ett "Gästis"?
Så på hemvägen från Dalarna stannade Femtiotalsmannen och jag till hos Gästgiveriet
i Östervåla
, där man i kvällningen serverade en delikat grillbuffé.
Kaffe och kaka efteråt, ståndsmässig gräddsnipa från Gustavsberg.


Gästis har en retrobil, Chrysler PT Cruiser, som firmabil.
Kul.


Efter middagen, som intogs i trädgården, gick vi in i gästgiveriet och tittade oss omkring.
En skönhetsupplevelse.


Kolla, en 50-talspall framför orgeln!



Ljuvligt romantiskt en trappa upp. Men ända upp till vinden vågade jag mig inte, 
sedan Femtiotalsmannen berättat om Östervålamordet. En februarikväll 1896
blev postmästaren i Östervåla mördad på sitt kontor. Mordet klarades aldrig upp,
men ett förhör hölls i ett av rummen högst upp i gästgiveriet.
Efter det spökade det däruppe....
Läs om Östervålamordet hos Skalman.nu Forum.


Vi börjar och slutar med kakor. Burken
stod i fönstret hos stängd loppisbutik i Krylbo.
Mer från resan till Säter ToR kommer i morgon kväll.

1 Larsson:

skriven

Grattis till "Dagens blogg"!

2 Per Penning:

skriven

Hejsan Libby!

Har blivit helt tagen av din blogg, även om jag själv är en sextiotalist. På tips från dig så sprang jag iväg och inhandlade Riksettan - sedan beställde jag alla de gamla numrena. De ska ligga som guider i sommarens bilsemester!



Tack igen för en härlig sida!

3 Libby:

skriven

Larsson: Tackar!

Per Penning: Vad kul! (Jag är också sextiotalist, fast brukar ju säga att jag var barn på 1950-talet eftersom jag växte upp i en liten by ute i skogen.) Och grattis till att ha upptäckt Riksettan, man blir så glad av den, blir nästan litet avundsjuk på dig för att du har all den läsningen framför dig :-)

4 Monet:

skriven

Grattis! Det var väl jätteroligt att du fick så fina omdömen. Men så är det en bra blogg också!!

5 Staffan H:

skriven

Grattis till det fina omdömet - det är välförtjänt!

6 mimi:

skriven

Grattis! Du är verkligen värd att uppmärksammas. Har inte träffat på en lika intressant blogg!!!

Trevlig sommar!

7 Liina:

skriven

Oh, sån kakburk har jag fast blå. Tyvärr har jag bara den burken det står kakor på. men har smugit in den mellan några röda jag har =)

Kommentera här: