Lagt golv ligger


I dag  var det ruggigt nervöst att öppna dörren till lägenheten.  Hur skulle golvet se ut? 
Det var ju en chansning att välja ett plastgolv, risken är ju att det ser - plastigt ut.
Men åååh, vad glad jag blev!  Golvet, Novalon Scandinavia 85232, ser ut som linoleum!
Och det passar till tapeten, och det passar till gyllenmörka träslag. Kolla Stringhyllan,
som står lutad mot väggen ivrig att sättas upp. Den tycker också om det grå golvet!


För att inte tala om hur lycklig 1950-talsspegeln är över att äntligen
få en passande bakgrund! Nu när golvet var lagt kunde jag flytta
ut den och andra grejer från köket, som fått vara förråd och knappt
gått att komma in i.


Men det ekar tomt, än så länge. Så här ska det inte se ut när lyan är klar.
Där det lilla arrangemanget står ska istället stå en mörkröd eller
vinröd 1950-talssoffa som jag ännu inte funnit. Och så ska jag börja leta kornisch
till fönstret. Det blir inte lätt, är jag rädd, bredden är 245 centimeter.
Men det är jakten som är nöjet, eller hur?
Femtiotaliseringen av min lya fortsätter... stay tuned!

Tidigare inlägg om "femtiotaliseringen":
Här hittade jag min tapet.
Här var jag i valet och kvalet om golv, och här hittade jag det.
1 Monet:

skriven

Oj, så fint det blir!! Härligt med denna begynnande 50-talskänsla som du verkligen håller på att få fram.



Lycka till med fortsatt jakt och tack för dill!

2 Moster Mjölgumpa:

skriven

Tapeten är bara så underbar. Jag blir riktigt förtröden, som vi säger i Skåne.



Golvet blev också jättebra!

3 tant Annika:

skriven

Helt underbart vackert!!

Väntar otåligt på möblerna nu. Blir själv sugen att möblera där, det är något visst med ett tomt rum.

4 Libby:

skriven

Monet: Tack, tack. Du får komma och titta på lyan i sommar!

Moster Mjölgumpa: Du kanske ska slå till och göra en fondvägg åtminstone? Jag lämnade tillbaka tre rullar "Geometriskt mönster 1" i måndags, skynda skynda...

Tant Annika: Kom gärna med tips! Det förra (grå matta) slog ju väl ut!

5 Staffan H:

skriven

Wow - det där blev ruggigt snyggt! Grattis till de lyckade valen (tapet och golv alltså).

6 Helena:

skriven

Vad roligt att få en kik på hur du har det! Ser ju väldigt fint ut! Ha en riktigt härlig midsommar!! Kramar Helena

7 tant Annika:

skriven

Nu var det nog fler som röstade på grått golv än jag.

Ska i sommar tömma mammas lägenhet och där är massor av saker och möbler. Kanske inte så mycket "finare" saker, men en hel del teakmöbler. De flesta möblerna köptes på 50-talet och mycket finns kvar idag. Mina syskon vill kasta det mesta, men jag har svårt för det. Vet bara inte var det ska få plats hos mig. Hade varit bra med ett tomt rum att möblera.



Ska ta kameran med mig och lägga ut lite bilder, kanske kan där finnas något du söker också.



8 Peter Kampf:

skriven

Bara att gratulera till en råkool lya!

Ha en 50s midsommar!

9 Ingen Fara:

skriven

Superfint, det gråa golvet blev verkligen super. Jag har en liknande spegel i mitt sovrum med en lite byrå till.

10 Benny:

skriven

Det blev mycket diskret med de grå tonerna och "lätta" mönstren. Om man bara skulle sett lägenheten utan färgaccenter skulle det blivit för blekt, men jag tror det blir mycket bra med en röd soffa och de prylarna du visar! Kanon!

Kommentera här: