Många bokstäver för loppispengarna


Loppispengarna gick på denna resa mest till läsning. Hittade tre nummer av Allt i Hemmet,
från 1956, 1964 och 1965, ett gäng Femina från1954-59 samt några gamla
Antikbörsen (som numera heter Antikvärlden). Kolla Knut Knutson 1996 på omslaget!.
Mellan tre och tio kronor /styck gav jag för tidsktifterna.


Modernt då. Retro modern nu. Femina 1959.  


Tips som håller än, särskilt om man inreder med 1950-talets alla mönster och färger!


Ännu ett steg mot komplett samling. Saknar 1950-53
och 1955-56 av 1950-talets köksalmanackor.
Leta är roligt, att få tag i en almanacka här, en där.


Underifrån: Rörstrandsfat, Mexico (Gefle, Helmer Ringström), okänt Importfat, såskanna
och fat, Blå Ritz (Gefle), två plastmuggar. Och så katten förstås, kostade fem pix
i Smedjebacken.


Souvenir. Ska börja köpa gamla affärsgalgar från orten,
på lokala Kupan etc. Skrev om galgar här.
1 Tusse:

skriven

Underbart med galgar - eller "hängare" som det heter i södra Sverige!

2 Syltan:

skriven

En femma för kissen??!

Jag bjuder 40 bagis! :-)

3 Libby:

skriven

Tusse: Jo, klädhängare säger nog jag också ibland. Var går gränsen för södra Sverige i det här fallet?

Syltan: Tack för budet, men katten har redan gjort sig hemmastadd i köksfönstret på landet - och blivit kompis med en annan katt där. :-)

4 Monet:

skriven

Flickan som är nästan tio år gammal och vispar grädde i samma förkläde som sin unga mamma 1954 är JAG!!

5 mimi:

skriven

Hej! Märkte idag din kommentar! Nej, jag har inte slutat blogga, men antikviteterna är i stan och jag är på landet under sommaren. Så jag satsar nu allt på trädgårdsbloggen i stället (mitt andra stora intresse är trädgård), och avvaktar lite med antikviteterna. Lite grejer har jag ju förstås även här, så bara trädgårdsarbetet är gjort, så skall jag skriva ett par inlägg även nu under sommaren. Försöker följa med andras bloggar också nu men internet fungerar något så obeskrivligt långsamt här i skärgården!!! Ha det så bra!!

Kommentera här: