9 av 10 filmstjärnor...


... läser kanske inte Femtiotalsjakten, men än har inte Konsumentombudsmannen
hört av sig. När bloggen fyllde en månad beställde jag visitkort hos min vän
herr K, som har ett accidenstryckeri. Vita, men här ovan har jag lekt med färger.
Visitkort är naturligtvis väldigt old school, low tech, obsolet osv. Men jag har haft
nytta av dem. När antikhandlare eller loppisägare ser  tveksamma ut till min önskan
att fotografera hos dem så langar jag fram ett visitkort.


Förra veckan fyllde bloggen ett halvår.
Jag firade inte, men gladde mig åt
besökssiffrorna. Snittet har sakta klättrat från
i början 8 unika besökare per dag till drygt 150.
Ett par underbara dygn har Femtiotalsjakten
haft över 300 unika besökare.


Bloggen säger att den vill ha en neonskylt när den fyller ett år.
50-tals i klarrött, snirklig stil, JAKTEN i vita versaler. Och så tre stiliserade
strutlampor i rött, gult, grönt med en vit sladd med knorr på.
Ha! säger jag. Då vill jag se minst fyrsiffriga snittsiffror först.
Annars blir det bara en t-shirt.


Roligast med bloggandet, efter ett halvår:
1) Leken. Att skapa helt utan krav. Jag har till exempel börjat fotografera
efter många års uppehåll.
2) Förkovran. Det började med att jag skulle femtiotalisera lyan,
det utvecklades till någonting som liknar en blandad
universitetskurs i historia och konsthistoria.
3) Roliga kontakter. Kommentarer, mejl och korsvisa länkningar - kul!

1 Larsson:

skriven

Visitkort ser proffsigt ut! Fortsätt med det...

2 mimi:

skriven

Grattis! Vilket fint visitkort, tänkte först at du gjort ett inlägg om LUX tvål.

3 Libby:

skriven

Larsson och Mimi: Tack!

4 Helena:

skriven

Jag håller med dig angående bloggandet. Man knyter en massa roliga cyber-kontakter med likasinnade människor och man får roliga idéer och uppslag. Det är beroendeframkallande. Själv har jag 2 bloggar. En "familjeblogg" som jag haft sedan förra sommaren och så min retro-blogg som jag har bara för mitt höga nöjes skull....:-D Ha det gott!

5 Sofia:

skriven

Grattis, på din bloggs halvårsdag!

Är en ganska ny läsare, men tycker att du har en superfin blogg som är mysig och ofta tänkvärd.

Fortsätt så, för det gör du bra :)

6 Libby:

skriven

Helena: Ja, helt beroendeframkallande. Jag gillar din blogg också, just i dag beundrade jag den currygula duken och funderade febrilt på vem K.H. kan vara.

Sofia: Tack!

7 Syltan:

skriven

Gratulerar med dagen! En dag försenat dock...

Keep up the good work! :-)

8 Sandra:

skriven

Älskar din blogg! inte det lättaste och hitta bloggar om 50tal, keep up the good work!

Kommentera här: