Nostalgikort för hela slanten


Jag fick en fråga: Var kan man köpa nostalgikorten från Förlag Håkan Eriksson? Jag har
ju visat några här på bloggen. Mopeder, Boston skokrämkalender, våffelreklam med flera.
Korten hittar man litet här och var, till exempel hos Buttericks.
Men den butik som jag tror har flest är Fiskmåsen i Gamla stan, Sthlm (bilden).


Korten är sorterade på "Bilar", "Reklam",
"Jul och Påsk" osv.  Motiven spänner över större
delen av förra seklet.
Där finns allt från söta 1910-talskort
till höhö-humorkort med halvnakna brudar
från 1970-talet. Och så en massa bilar och
mopeder från 1950- och 60-tal förstås.
Förutom nostalgikort har Fiskmåsen modellbilar
och gammaldags leksaker med mera.

UPPDATERING: Rapporter har börjat droppa in om var man
kan hitta korten om man inte bor i Sthlm. Hittills Motala, Malmö och
i närheten av Åbo.
Se under kommentarer.
1 Zizzi:

skriven

Där jobbar jag extra ibland! Det är min väninna och hennes man som äger butiken! De ha äve pinup-brickor, nostalgiska plåtburkar och servetter. Snart kommer det in nya varor också.

Kram cissi

2 mimi:

skriven

De är faktiskt härliga de där gamla korten!

3 Libby:

skriven

Zizzi: Ja, (blogg)världen är liten. Fin butik är det, alltid trevligt bemötande. Kanske har jag köpt kort av dig någon gång!

4 Paola S:

skriven

Och bor man i Östergötland kan man köpa dem på Motala motormuseum...

Samlar själv på dessa vykort.

5 Li:

skriven

Hej! Bor man i Finland kan man bl.a. köpa ett urval av korten från Sagalunds museum på Kimitoön, 60 km från Åbo. Där jobbar jag och är Mimis syster.

6 mimi:

skriven

Kan nästan ordna släktträff här! Min dotter är också följare av din blogg efter att jag visat henne den!

7 Libby:

skriven

Mimi och Li: I sommar ska jag åka över till Åbo med färjan. Då måste ni ge mig en lista med tips på var jag hittar 1950-talet där!

8 Lena:

skriven

Hej

Tack för bilder på affären och allt :-)

Jag har t.o.m varit in i affären för någon sommar sedan !

Har tyvärr lite långt till Stockholm, där det bästa urvalet verkar vara.

9 Anonym:

skriven

på malmö tekniska museum finns också i shopen!

Kommentera här: