Om två månader är det sommar


I dag är det den 3 mars, och enligt min tideräkning är det då knappt två månader tills sommaren
börjar. Den 1 maj slutar jag ha strumpor i skorna, sätter potatisen under närmast anslutande helg
och snackar med rabarbern om att den måste växa upp så jag kan göra årets första paj.
Och börjar på allvar planera sommarens bilsemester tillsammans med Femtiotalsmannen.
(Bilden: Nostalgibyn i Hosta utanför Frövi, ett givet mål i sommar igen. OBS! Med anledning
av fråga i kommentar - nej, bilen är INTE  vår. Bilen är... en Ford Fairlane 1958? Eller en Ford Galaxie
Club Victoria 1959? )


Ingen sommar utan... saft! Tillbringaren med sex glas var ett av mina
bättre loppisfynd i februari. Det är möjligt att de är Ikea från 1997, men det lyser
1950-talskänsla om dem.


Loppistider, hej hej. I år ska vi ha byloppis igen.
Det var jättekul att göra något tillsammans med grannarna,
och praktiskt att bara ha några hundra meter till loppisen.

Nu börjar vi nedräkningen till sommaren!
1 Helena:

skriven

Åh, vad sugen man blir! Är det din bil? DEN hade min karl gått igång på!

Ha det gott!

2 Libby:

skriven

Helena: Nä, inte vår bil. Men visst är den fin, passade så bra in i miljön där.

3 Larsson:

skriven

Jag tror att bilen är en Ford Galaxie Club Victoria från 1959... jodå, man kunde döpa bilar på den tiden..!

4 Monet:

skriven

Åh, vad det ska bli roligt med din loppis. Hoppas det finns fler att gå på när vi är i hemmalandet Sverige i sommar?

5 malin:

skriven

exakt såndär tillbringare och såna glas har jag också, ärvt från min gammelmormor. vet du något mer om var de kommer ifrån?

Kommentera här: