Veckans loppisfynd har 1950-talsben

1950-talsben I. Den lilla 1950-talsfåtöljen, storleken mindre än de brukar vara och därför
väldigt söt, tycker jag, ville följa med mig hem från Vingens återbruksaffär i Råsunda.
Men nu börjar jag fylla kvoten för små stolar/pallar med 1950-talsben...


1950-talsben II. Den strama svarta pallen bodde tidigare
med Edmund och vasen i Hallstavik. Miniryan köpte jag
på Antik & kuriosa i Kista i höstas, den ska enligt säljaren
komma från NK:s textilkammare.


1950-talsben III. Och så har vi den glada gula och grå.
Pallen som fick ny klädsel, ett örngott.

1950-talsben IV. Skrämmande läsning i tidigare inlägg.

1 Sara:

skriven

Vilken fin stol du hittat! Mosaikbordet till höger är jättefint också.

2 Budgetdesign-bloggen:

skriven

Haha! Äntligen någon annan som har förstått charmen med 50-tals ben! Älskar fåtöljen, men skulle klä om den för att passa min färgglada inredning (eller lägga till en galen kudde) /Jojjo

Kommentera här: