Samla frimärken och lösa korsord (helgtips)


Tittade in på Postmuseum i Gamla stan, Sthlm, i veckan. Kom inte längre än till museibutiken, 
det blir ofta så för mig. Där hittade jag mopedfrimärken från häromåret. På postmuseum säljer 
de frimärken från några år tillbaka. 
Ett kautschuk blev det också, i form av en 50-talsbil. Motorkunniga läsare ombedes berätta 
om det är en bilmodell som existerar, eller bara en hitte-på-bil.

Kautschuket kommer till användning när jag tar mig an Svenska Dagbladets
korsord i helgen. Lösa korsord är en avkopplande hobby. Jag gillar Svenskans
helsideskryss fredag och lördag. Det har en svårighetsgrad jag trivs med.
Jag brukar kunna lösa mellan 80 och 95 procent av korsordet.
Ett par gånger har jag klarat hela, och skickat in i prydligt frankerat kuvert. 


Ha nu en skön helg, med eller utan 50-talshobbyer
som frimärkssamlande och korsordslösning.
Och... glöm inte att fika!

UPPDATERAD. Helgbonus:. Mia tipsar i ett inlägg om ett kafé i Boden.
Jätteskojig blandning av 1950- och 1960-tal. Klicka på
Äntligen! på hemsidan så får du se bilder.


1 Mia:

skriven

Jag har tittat omkring på fotona i din blogg, och vill ge dej en länk till mitt stammiscafé som jag besöker minst en gång varje vecka.



Titta på bilderna i Galleriet, och speciellt på fotona från caféets alla rum.



Det är ett underbart mysigt café med hembakt fika, bra priser och framförallt väldigt trevliga ägare.



http://retrocafe.se/



2 Sara:

skriven

Å, en sådan burk som syns i bakgrunden på sista bilden har jag med. Och termosen på samma bild är superfin!

3 Monet:

skriven

Motorkunnige maken säger att ditt rosa suddegum påminner om en Nash Rambler, en lite mindre jänkare.



Nu får jag lite hemlängtan också eftersom jag saknar Svenskans korsord. Också jag brukade lösa dem och mamma och jag har löst ihop över telefon ibland. Hon och styvpappa löser dem jämt, jag ibland. En gång skickade jag också in och VANN! Etthundra kronor så det var inte så märkvärdigt men mamma blev alldeles tyst av avundsjuka. Mitt namn stod i tidningen också så alla vännerna kommenterade till henne om den duktiga korsordsdottern:-)



Ska INTE fika ur sån termos i helgen - vi ska på flertimmars vingårdslunch och äta fransk söndagmåltid.

4 Liz1e:

skriven

termosen - vill ha, vill ha, vill ha!

5 kicki:

skriven

En sån termos fast en blå fotade jag i helgen, en kompis hade med sig den när vi hade picknick. Men jag har inte bloggat den än. =)

6 Farmer D:

skriven

The 1950's club sounds very cool.That's a picture of a Nash auto. They didn't last long. I have some 1950shoes and suits and hats. Love to wear them. And am always on the look for bowties of that era.

7 grandprix63:

skriven

Det är en hitte-på-bil på kautschuket men har linjer från flera modeller.

8 Mira:

skriven

Bara en sån sak... Hur många säger kautschuk nu för tiden???

Kommentera här: