Drömmer mig bort


Längtar till London. Längtar efter att promenera på Hampstead Heath, efter att gå på
puben The Holly Bush där de om vintern eldar med kol i den öppna spisen, längtar efter
att sitta på ett kafé med en bunt kilotunga söndagstidningar. Längtar till februari-mars
då allt detta ska bli verklighet. 

 
Jag planerar nämligen en femdagars intensiv ensamresa
till London. Då ska jag förkovra mig i brittisk "retro modern".
Gå på museer som Museum of Domestic Design & Architecture
och se den här utställningen. Kanske finns Melaware-kopparna
med i utställningen...


... eller kanske porslinsföretaget Midwinters melaminserie.
Båda bilderna kommer från Retrowow, en sajt jag kan rekommendera
om man är nyfiken på brittisk retro.


Och så blir det loppisar och alla relevanta retrobutiker jag kan hitta
och hinner med. Där hoppas jag hitta allt från gamla exemplar av tidskriften
"Practical householder" till tyger av Lucienne Day. Du som har koll på
retro-London, tipsa mig om ställen att besöka!

Det är skönt att drömma sig bort i november.
Vad drömmer DU om?

Trevlig helg!



1 Tusse:

skriven

Berlin kanske? Har ännu inte varit på någon av de stora loppisarna (som endast har öppet på lördagar)

2 Nicolina:

skriven

du vet säkert om att Notting hill och portobello road är bra ställen och hitta retro saker på. I Brick lane har dom även en massa vintage och retro butiker. Sen finns det ju Camden market med. Jag är fotfarande på jakt efter fler retro/vintage ställen att besöka i London..men det är några jag vet om och besökt! :) Lycka till & ha de så roligt!

3 Libby:

skriven

Klart du längtar till Berlin. Nästa gång får du besöka, och göra ett bildreportage från, någon loppis!

Nicolina: Tack för tipsen! Återkom om du hittar fler ställen! Jag åker ju inte än på ett tag.

4 Pernilla:

skriven

Spännande att åka ensam... ska bli roligt att följa den resan på din blogg!

Hoppas du får en skön helg!!! / Kram

5 Staffan H:

skriven

Jag vill försöka åka till Dublin en sväng nästa år. Samtidigt drömmer jag förstås om att åka till ett ställe jag aldrig varit på förut, men då ska jag vara påläst och ha möjlighet att stanna där ett tag för att insupa atmosfären innan jobbet med kameran tar vid. Förresten, eftersom jag är en ständig och notorisk drömmare, drömmer jag naturligtvis om ett rum som jag kan använda som fotostudio också. Vissa saker blir visst inte bättre med åren. :-)

6 Farmerboy:

skriven

London Longs xshows that the trip is essential for the collector. Be sure to wear 1950s outfits that fit right into the atmosphere.

Kommentera här: