Mina favoritomslag från 1950-talet


Hemmets Veckotidning, 1957. Av alla tidningar från 50-talet som trängs i mina tidskriftspärmar
gilalr jag de här bäst när det gäller omslag. Pastellbakgrund, rejäl logga, vackra omslagsbilder.
Innehållet? Njae, mycket följetonger och ingen inredning.  Därför gör det inget om jag river
av omslagen och ramar in.
Praktiskt!
1 Pernilla:

skriven

Åh jag älskar också Hemmets Veckotidning kom över alla nummer från 1950 och har en framsida inramad hemma.

2 Larsson:

skriven

Lassie blir min favorit!

3 Skaffaren:

skriven

Jag gillar också gamla veckotidningar, Hemmets Vecotidning tillsammans med Min Värld brukade ha riktigt snygga omslag. Kurt Ards omslag på Allers är också kult.

Håller med om att innehållet inte är det roligaste, annonserna brukar vara den största behållningen.

Jag köpte tio gamla tidningar på loppis i söndags så nu kommer ett inlägg om dom.

4 Yvonne:

skriven

Å, tror att det där kommer bil jätte fina tavlor!

Det funkar ju bra när man inte finner innehållet i tidningarna som relevant ;-)

5 Libby:

skriven

Pernilla: Får vi se dem på bloggen?

Larsson: Ja, Lilla-Babs platsade ju inte på omslagen än, då 1957. :-)

Skaffaren: Åh, Kurt Ard! Jag har faktiskt inte sett några Allers med Ard-omslag när jag rotat i butiker och loppisar. Men i eftermiddag kanske, ska till en bod som har mycket tidningar. Ser fram emot ditt inlägg.

Yvonne: Ja, Allt i Hemmet och Femina från den här tiden skulle ingen få mig att riva sönder :-)

6 Tinkerbell:

skriven

Underbara ...

7 Anonym:

skriven

Här du ngt med Sveriges Smålands finaste sommarhus från 1950?

Caroline Strö[email protected]

Svar: Nej, tyvärr.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: