Bright lights, small town


Så ska det se ut! Ica Supermarket i Rimbo har Roslagens tjusigaste nyare neonskylt.
Det stora lilla i:et talar 50-talets språk med oss. Man blir glad.
Ja, nu är det neonsäsong igen och mitt höstlöfte är att plåta neonskyltar då de ska plåtas,
det vill säga etfer mörkrets inbrott. Påminner om den fina sajten Svenskaneonslyltar.se.
Där kan man hänga i timmar.

Var finns DIN älsklingsneon?
1 Ebba:

skriven

Min favorit (även om den vad jag vet aldrig är igång tyvärr) är den söta skylten till biografteatern i Kilafors (Hälsingland). Min familj har landställe där i krokarna och jag älskar alla fina gamla biografer. Här är en bild på den:

http://www.kikamusik.se/bilder/biografteatern.jpg

Som tur är driver en ideell förening biografen vidare och visar nya filmer där! Där finns också bilder på interiören, även om den inte är jättespektakulär:

http://www.kilaforsbio.nu/

2 Tusse:

skriven

Stockholm Ö, sedd inifrån restaurangen med en pyttipanna framför sig, en pilsner innanför västen och ... ja.

3 Libby:

skriven

Ebba: Ja, den var fin! Och cool hemsida har de också.

Tusse: Jag har ett inlägg därifrån. Fantastisk miljö. Men missade att plåta skylten inifrån. Får ta och komplettera!

4 Kai:

skriven

Aj aj! Den skylten saknas på svenskaneonskyltar.se Om Ebba läser detta, hör gärna av dig och skicka gärna en större bild om du har så kan jag lägga in den under "besökarnas bilder"



Tack för en bra blogg Libby :)

5 morran:

skriven

fan vad fin den är din blogg. hittade hit när jag gjorde jobb på högskolan om ett bostadsområde.vi skulle göra ett bildspel, då hittade jag västertorp, heter det så det legendariska området i sthlm... kände i alla falll igen mig i bilderna, jag gjorde om ett liknande omr i falun.

så jäkla fin blogg du har!

6 Libby:

skriven

Kai: Tyvärr har jag den bara i den här storleken, men jag skickar över den i alla fall.

Morran: Tack snälla!

7 Ebba:

skriven

Jag har mailat Kai om kilaforsskylten nu, mina föräldrar ska fota flera neonskyltar i kilafors i helgen.

Kommentera här: