Extra! Extra! Läs Riksettan - bättre än någonsin!


Äntligen ett nytt nummer av Riksettan! Jag skrev om tidningen här, och nu....


... skriver de om Femtiotalsjakten, som firar triumfer dessa höstveckor då blänkare
efter blänkare syns i magasinen. Förra gången var det Sköna Hem.

Nya numret av Riksettan gillar jag av fler anledningar än ovanstående. I serien om
gamla riksvägar har turen kommit till Rikstian. Bland annat passeras två av mina favoriter,
fina lilla Lindesberg med Wienerkonditoriet och Nybo Café utanför Gävle.
Jag känner igen mig i Maja Aases artikel om Generation Bilism: "Vi var trafikanter
på väg mot Sveriges framtid". Och så får vi läsa utdrag ur Sten Berglins nya bok "Filmbilar".
Missa inte!

PS. Bonus: Grandprix63:s mackspaning längs Rikstian.
1 Tusse:

skriven

Hurra för tidningar som Sköna Hem och Riksettan! Nu vet jag att de uppskattar kvalitet smicker, smicker

2 Syltan:

skriven

Vad kul! Riksettan är ju en liten mysigare tidning eftersom de håller mest på med det här gamla som vi gillar... Sköna Hem är liiite för modern för min smak, men häftigt att de uppskattar din underbara sida förstås!:-) Kör hårt, själsfrände!

3 Kryckan:

skriven

Kul att du får uppmärksamhet, för det du gör är bra. Vad tycker du om all mediabevakning?

4 grandprix63:

skriven

En utmärkt tidning jag också rekommenderar.



Jag har åkt drygt åtta mil och spanat längs gamla Rikstian. Läs mer om det här: http://grandprix63.blogspot.com/search/label/Rikstian

5 Benny:

skriven

Kul att du kom med! Ska köpa det numret, det ska tydligen finnas med bilder som en förening jag är med i har skickat in till tidningen, ska kolla om jag hittar den ute i butik i dagarna! Den verkar kul!

6 Libby:

skriven

Tusse: :-)

Syltan: Ja, Riksettan är mysig. Tillbringade att par sköna höstkvällstimmar med den i går.

Kryckan: Väldigt påfrestande naturligtvis. Allt detta ljus på min blogg, aldrig får man vara ifred för medierna.

Grandprix63: Har läst din spaning, rekommenderar andra att också göra det!

Benny: Den är kul, gjord av "själsfränder" och väldigt snygg.

7 Erika:

skriven

Riktigt bra tidning! =)

8 Svenskt Retro.. 1950-70-tals porslin och design.:

skriven

Va kul. Grattis till uppmärksamheten.

9 Libby:

skriven

Erika. En favorit.

Svenskt Retro: Tack!

10 Mercury:

skriven

Hade ingen aaaning om att riksettan fanns men det är roligt att återuppliva 50-talet - även som 60-talist så känner jag igen mig.

11 Farbror Sid:

skriven

Får bara gratulera till "blänkaren" i Riksettan, jag har redan köpt ett ex.

Kommentera här: