Spegel, spegel, på väggen där...


... säg vem som viktigast i 1950-talets designhistoria är? Så kanske Stig Lindberg
frågade spegeln som är med på Metropols auktion med Tema Stig Lindberg nu på måndag
den 26 oktober.
Startbud 750 kronor, i skrivande stund upp en femtiolapp på nätet. Spegeln är faktiskt
det första Stig Lindberg-föremål som framkallat ett litet habegär hos mig. Bara 35 cm hög,
lättplacerad som en glad detalj i en 50-talsinredning.


Kannan är inte dum den heller. Startbud 100 kronor,
just nu uppe i 1 100. Målarsignatur Anita Roi. Kannan är
22 cm hög.

Kolla in Tema Stig Lindberg hos Metropol, och berätta vad
ur Stig Lindbergs produktion som du helst skulle vilja äga!

Bonusinfo: Bloggen letaretro är en av mina favoriter. Där får man
tips om intressanta föremål från auktionshus runt om i landet.
UPPDATERING: Och just nu ett stilfullt inlägg med just ett 
Stig Lindberg-svep.


1 mimi:

skriven

Jag har alldeles tydligt lärt mej saker av att läsa bloggar. Såg på direkten att det var ett Stig Lindberg föremål. Det hade jag inte kunnat för ett år sen! Snygg var den därtill.

2 Johanna:

skriven

Åh vad söt spegeln var. Som en liten färgglad bakelse!

3 Henrik:

skriven

Finns ju mycket ur Lindbergs produktion man skulle vilja äga...

Gärna något ur serien Karneval, eller varför inte en komplett Eva-servis... eller hans häftiga kortlek.

4 Libby:

skriven

Mimi: Visst lär man sig av att läsa bloggar! Framför allt av att titta på bilderna :-)

Johanna: Kanske det SÖTASTE Lindberg skapat?

Henrik: Ja, håller med om Eva-servisen!

5 Yvonne:

skriven

Hi hi, en sådan där spegel har jag, fast med en annan dekor. Får väl se till att lägga ut den på bloggen snart.



Du vet säkert att Stig L. är en av mina absoluta favortiter, så på frågan vad ur hans kollektion jag vill ha så svarar jag ALLT fniss

6 Ulrika:

skriven

Tack för hänvisningen till leta retro! Din blogg är verkligen också mycket bra! Jag gillar absolut Domino bäst. Nu talar vi Stig Lindberg. Jag måste kolla temaauktionen!

7 vifsla:

skriven

Det är ju jättefina saker men jag tycker att det är HEMSKT att de är så dyra.

Det går snart inte att köpa en loppispryl för att alla trissar upp priserna.

8 Skaffaren:

skriven

Lustgården är min favorit bland dom det fanns bilder på.

9 Libby:

skriven

Yvonne: Grattis till dig! Har du mer fakta om spegeln?

Vifsla: Nej, Stig Lindberg-grejer för en tia ser man ju inte direkt på loppis...

Skaffaren: ´Det kan du klä om dina 50-talspallar med så får du dem sålda :-)

10 Svenskt Retro.. 1950-70-tals porslin och design.:

skriven

Mitt "vill-ha-begär" har snöat in sej på fajansfat med blommotiv.. jag så att det fanns en skål med det motivet, men spegeln var rätt fräck.

11 Kai:

skriven

Serviserna Tahiti och Röd Aster kan man ju drömma om att äga. Och all fajans och alla tyger och alla andra fantastiskt snygga och lekfulla saker/dekorer han gjorde :)

12 Tusse:

skriven

Der Spiegel!

13 Libby:

skriven

Svenskt Retro: Faten är fina.

Kai: Ja, man kan drömma. Och om fem år när alla tröttnat på SL så kommer priserna att sjunka... :-)

Tusse: Natürlich.

Kommentera här: