Du missar väl inte tävlingen?


"Döp min soffa - vinn Fallande löv" är en tävling som
pågår här på Femtiotalsjakten till torsdag midnatt. Priserna
består av muggar, handdukar och servetter ur Coops
snabbt slutsålda Stig Lindberg-serie.
Bilden: Och äntligen hittade jag en bild på originalet.
Vasen av Stig Lindberg fanns på omslaget till ett nummer
av Antikbörsen (som numera heter Antikvärlden) som jag
hittade i en låda med gamla tidningar för fem kronor styck
på Upplandsgatan.
Visst är vasen snygg?
1 Kryckan:

skriven

Japp, en sådan skulle man ha! Även ett par gamla tidningar vore kul..

2 Ebba:

skriven

Vad roligt att få se löven i original. Där är mönstret riktigt fint.

Jag måste erkänna att jag inte går igång på Coops Lindberg (hukar mig, medveten om risken att få en kopp i skallen...) men det positiva med det är ju att mitt (oköpta) exemplar kan glädja någon annan!

3 Elin:

skriven

Den var jättesnygg!

4 Libby:

skriven

Kryckan: Man brukar kunna hitta gamla nummer av Antikvärlden/börsen och Antik & Auktion på loppisar och ibland hos antikhandlare.

Ebba: Nu hör jag kopparna komma vinande :-)

Elin: Ja, mer mättade färger.

5 Simon:

skriven

Jag hitta en till bild på en fallande löv grej! Ett fat.

6 Libby:

skriven

Simon: Kollade in den. Fin!

7 Anonym:

skriven

när får man veta vem som vann :)?

8 Libby:

skriven

Anonym: Vid midnatt i natt presenteras vinnarna här på Femtiotalsjakten

Kommentera här: