Här faller löven åt rätt håll


God morgon, måndag! Kryckan, aktiv kommentator på Femtiotalsjakten, påpekar
att Stig Lindbergs Fallande löv faller åt fel håll. Här kommer därför en bild där jag vänt
på handduken så att den tyngsta delen av lövet når marken först. Hur plommonen föll
vet jag inte, stod inte och kollade när det hände.
Skålen är Carl-Harry Stålhanes California, Rörstrand.
Nästa vecka fyller Femtiotalsjakten 1 år. Då blir det tävling, med Fallande löv-saker
i pris. Stay tuned...

Trevlig fortsättning på veckan!
1 Tusse:

skriven

Hm ... den där skålen känner jag igen. Den fanns med som rekvisita i broschyren "Slitage eller åverkan?" utgiven av SABO = Sveriges allmännyttiga bostadsförening.

2 Ann Christin:

skriven

Fantastisk blogg!

3 Yvonne:

skriven

Å tävling!

Finns det en handduk i potten kanske? ;-)

4 Kryckan:

skriven

Skålen är jättefin och man blir helt klart sugen på frukt.



Fick lite inspiration från en tidigare kommentar så jag tog kameran och tog några bilder på fina lampor och trappor. I källaren hittade jag ett tiotal kartor som skulle slängas. På hemkunskapen står hyllorna nästan tomma, bara markeringar efter Adam, Meissen, Lotus och annat smått och gott, hittade iallafall en del.



På min förra arbetsplats, som jag antar du bor nära, fanns en hel del Carl Malmstens-möbler och eleverna åt från Berså på HK.



En bild i URLen och en bild i länken nedan.

http://img44.imageshack.us/img44/6365/skolan.jpg

5 Libby:

skriven

Tusse: Du läser då allt! Från 1600-talstyska verk till Sabo-broschyrer. :-)

Ann-Christin: Tack coh välkommen tillbaka!

Yvonne: Svar ja.

Kryckan: Vasalundsskolan eller Skytteholmsskolan? Kul bilder, ska du inte starta en blogg...? Konstigt att Kanada stavas med C på kartan?

6 Kryckan:

skriven

Det blev 2 år på Råsunda skola.



Blogg? Jag borde kanske göra det och sluta kommentera sönder din..

7 Libby:

skriven

Kryckan: Jag menade inte så. Uppskattar dina kommentarer - särskilt den om löven och tyngdlagen :-)

8 Yvonne:

skriven

Å en handduk!

Nu kommer jag titta in på din blogg en gång i minuten för att se om tävlingen dykt upp ;-)



viskar Du kan väl ställa en fråga som du vet att jag kan... ;-)

9 Agnes:

skriven

Min fina fruktskål i trä sprack härmondagen så nu suktar jag efter din. (suck)

10 Libby:

skriven

Yvonne: Det kommer att bli en kreativ fråga, inte en kunskapsfråga

:-)

Agnes: Jag önskar dig lycka till i jakten på en ny fin skål!

11 Yvonne:

skriven

Å kreativitet, då är det nog bäst att jag väcker den sidan till liv då ;-)

12 Pernilla:

skriven

Tack för din kommentar & kul att du gillade min bananbiskvi!!!

Har du varit på 50-talscaféet Ebbas Fik i Helsingborg? Annars bara måste du åka dit någon gång!!! Har bilder i min blogg därifrån, sök under juli & semster i Skåne!!! Ja visst är det roligt med lite annorlunda vinklar ibland när man fotar!!

Kram Pernilla

Kommentera här: