Inte lika farlig väg, men spännande


Berättade ju i gårdagens inlägg om den farliga Upplandsgatan, som jag går till
jobbet. Där får man titta ner i gatan och se till att bara ha småpengar på sig.
Men om jag går av bussen vid Surbrunnsgatan är det inte lika farligt att spana.
Kvarteren off Sveavägen/Odengatan känns lite som off-gator på Manhattan, kan
inte förklara varför men jag får NYC-känsla.


Som här.


Snygga räcken. Vems är balkongen med parasollet?


Och sedan, dagens spaning! På en avsats vid nedfarten till ett
garage står den här stolen. Jag tar en närmare titt förstås.
Den är märkt FF och Denmark. Jag tar några bilder. Nu börjar folk
i garaget undra vad jag gör. "Jag tar bara en bild på stolen!" ropar
jag glatt. De retirerar.


Själv undrar jag varför stolen står där. FF. France & Sön?
Sliten, visst, men den borde inte stå där alldeles ensam
och övergiven.


Det finns faror även i dessa kvarter.
Framtids Antiken har alltid veckotidningar. Denna dag
blev det en Ladies´ Home Journal och några Allt i hemmet
från 1950- och 1960-tal.
1 Anna:

skriven

Ruskigt snygga räcken! Och stackars stolen som står där! Undra vem som ställt den i ett garage?

Senare idag kommer ett inlägg med en vacker sak jag passerade på väg till jobbet idag :)

2 Tusse:

skriven

Tack för påminnelsen, hade med både frisören och metrotvätten i min gamla blogg!

3 Helena:

skriven

Snygga blombord. Tänkte på dig när jag hittade ett sminkbord i teak igår. Med en sån där tredelad "rakspegel". Så litet och nätt och fint. 65kr! Men ack så slitet.... Bortom all räddning tyvärr... Men vilken pärla i sina glansdagar. Kunde inte låta bli att dra ut lådorna. I dem låg det gammalt lådpapper, 50-60tal skulle jag tro. Funderar på att gå in och se om jag kan få köpa det iallafall. Kram Helena

4 Katja:

skriven

Åh, jag saknar String! Vi sågs alltid där på söndagar och frossade i deras frukostbuffé. Undrar om de har den kvar?

Kommentera här: