Litet loppis i alla fall!


God morgon, måndag! Loppissäsongen har kommit i gång och härliga fynd från den gångna helgen
visas upp på andra bloggar. Själv hann jag bara med en enda liten loppis, men tycker ändå att jag gjorde
ett par trevliga inköp, om än inte fynd. Affischen med Mors lilla Olle plus björn av Elsa Beskow för 30 pix
är rar, tycker jag. Den kommer att pryda sin plats på landet. Badrumshyllan kanske är Ikea, 1990-tal,
men har snygga 50-talsliknande former. Tallriken är Rörstrands "Fiesta", med solgul och svart dekor.
 

Fjolårsgräset är eländigt och äppelträdens grenar ännu nakna. MEN, snart plockar
jag en sommarbukett till den fina blå vasen (tio pix) och serverar kaffegrädde ur den tjeckiska
lilla grädkannan (fem pix) när vi har rabarberpaj-fika på uteplatsen.
Kan man ha för många vaser? Eller gräddkannor?

Trevlig fortsättning på veckan!

1 Skaffaren:

skriven

När jag var liten parvel tyckte jag att man var fisiga mot björnen. Det gör jag nog än idag.

2 Tusse:

skriven

I Axel Munthes version av sagan om björnen slår en herrskapsfröken honom i huvudet med sitt parasoll.

Så gör man heller inte.

3 kryckan:

skriven

Vilken utsikt, vacker!

4 Moster Mjölgumpa:

skriven

Fiesta är fin. Jag har en ynka tallrik men med röd kant.

Du har väl sett detta inlägg: http://www.elleinterior.se/bloggar/retroperspektiv-1.aspx?post=38308#comments



Går man in på auktionslänken ser man ju till vilket vrakpris du fick ditt Uddebo...

5 Libby:

skriven

Skaffaren: Och mot vargen i Rödluvan! :-)

Tusse: Nej, det var illa!

Kryckan: Tack! Ja, den är trevlig.

6 Libby:

skriven

Moster Mjölgumpa: Nej, hade inte sett den auktionen. Det var som tusan!

Kommentera här: