Look to Libby´s...


FJ-läsare har tipsat om de här annonserna på nätet, och nu har jag faktiskt hittat dem
i några amerikanska magasin från början av 1950-talet. Härlig sommarkänsla, eller hur? 
"Mai-kai" påminner mig om restaurangen med sámma namn i Fort Lauderdale, som jag
besökte för några år sedan i glada vänners lag. Romdrinkarna var oförglömliga.


Libby´s ketchup fanns även i Sverige, av Skaffaren fick jag en veckotidning med denna annons
På söndag blir det amerikansk köksspecial på Femtiotalsjakten. Kromade stolar och bulliga kylskåp.
Stay tuned... and look to Libby´s for perfection!
1 Gina Americana:

skriven

When I see this, all I can think of is that jingle they had on television in America back in the day:



"Libby's Libby's Libby's

on the label label label.

You will like it like it like it

on your table table table."

2 Clinen:

skriven

Haha vad roligt. Jag hade tänkt lägga in en annons jag hittade i en tidning med "Clinens"-något. Minns ej exakt hur det var nu. Lite roligt att hitta sitt eget smeknamn så i en raklam!

3 Libby:

skriven

Gina Americana: Sounds like a catchy jingle! Would you do me a favor? Check tomorrow´s piece on 50´s kitchens when I have published it? In case I got something wrong. And you might want to add some facts about interior decorating in general or or brands in particular. You´ll find bendix, formica, daystromite and more :-)

Clinen: Kul! Clinen är ett ovanligt smeknamn?

4 Cinna:

skriven

Åh, vad roligt Libby! Viken grej.

Kommer inte att mista nästa reportge!

5 anna:

skriven

Vilka härliga gamla annonser!

6 Tifa:

skriven

Åh, måste genast skära upp ananasen jag har hemma och ta lite!

7 Clinen:

skriven

Jag vet faktiskt inte om det är vanligt eller ovanligt. I mina trakter är det inte vanligt iaf. Inte ens jag kallas för det i verkligheten längre.



Det var så att min lillebror inte kunde uttala mitt riktiga namn när han var liten och sedan blev hans namn för mig omvandlat till just Clinen. Det slutade väl användas någon gång efter min 14-15-års ålder. Men jag har valt att ha det kvar som ett alias på nätet. Det känns så rätt på något sätt.



Ska nog leta upp reklamen och lägga upp ett inlägg om det lite senare i veckan tror jag! =)

Kommentera här: