Bregers askar håller än


Vardag igen, med jobb och matlåda. Carl-Arne Bregers smöraskar från omkring 1960 passar
perfekt för sallad, morötter eller mellanmålsbär. De gjordes i ett tiotal färger, jag har tre.
Letar efter fler i roliga färger, har ratat ett par i kräkfärger som jag sett på loppis.


Blåbärsblå! Man blir glad av att ha de här burkarna.
Och retrogrejer är ju till för att användas.
Eller hur?

Här
ett tidigare inlägg med mina plastgrejer (det borde uppdateras,
slår det mig.)
1 Clinen:

skriven

Läckra! Praktiska at ha med på pic nic. =) Får leta lite efter någon sådan. De hade passat bra i min nya campingväska. =)

2 Anna:

skriven

Fina askar...härliga färger. Visst ska man använda sina loppisfynd, dom ska inte stå gömda i nåt skåp.

3 Randiga Tråden:

skriven

Vad kul jag har en i orange som jag tänkte lägga ut med alla mina andra oranga prylar. Brittmari

4 Amanda:

skriven

Åh så fina de var! Älskar hur man använde plats förr!

5 AL:

skriven

Precis så tänker jag, att retrosaker är till för att användas. Snygga burkar gör vardagen roligare.

6 Lybtar:

skriven

Sådana vill jag också ha.



Blev lite nyfiken. Vilken färg var kräkfärgen, går den i grönt?



:)

7 Libby:

skriven

Lybtar: Nej den går i någon slags ljusbrunt, kanske bajs snarare än kräks, men det ville jag inte skriva :-)

Kommentera här: