Inte Marianne Westman, men delikat ändå


Tänk om Marianne Westman skulle ha formgett allt som tillskrivits henne - vilken produktion!
Det är lustigt det där med allt som påstås vara av Marianne Westman (eller Stig Lindberg, för den delen). 
Karotten på bilden heter "Delikat" och är från Rörstrand, men inte av MW.
Den stod i fönstret hos Torgets kuriosa i Gamleby.


Jag har en Delikatkopp med spricka och tillhörande fat med nagg.
Fast från rätt vinkel ser de ju perfekta ut, eller hur? Undrar vem som
ritade dekoren?


På forumet Antikprat finns en tråd där det tillhandahålls en EJ Marianne Westman-lista.
Där står både "Delikat" och den här dekoren, "Eden", med.
Men snygga är de, i alla fall, båda två.
Eller hur?

PS. Gillar du Marianne Westman? Kolla in bloggen Porslinochnostalgi,
som har 44 inlägg taggade MW. (Upptäcker just att även de nyligen skrev
om alla påstådda Westman-dekorer.)
1 Helena:

skriven

Håller med.... Läckra dekorer oavsett! Och koppen din är ju snygg i hyllan i vilket fall!=)

Vilka härliga katter där brevid karotten!

2 Randiga tråden:

skriven

Katterna var för söta, de skulle jag vilja ha. Brittmari

3 Clinen:

skriven

Inttresant! Tur att jag inte börjat samla på MW då. Jag hade säkert blivit lurad flera gånger då. Har noll koll på sådana saker.

4 Lybtar:

skriven

Vad lustigt att vi har skrivit om precis samma sak.



Det är så mycket som hon påstås ha gjort. Vissa saker kan jag gott förstå andra saker känns mycket underliga att man skulle tillskriva henne.

Kommentera här: