Vad hade Stickan själv för mugg på jobbet?


Även jag sprang till min lokala Coop i går,
och köpte på mig ett gäng muggar
med Stig Lindberg-dekor. Varför? Kanske för att jag gissar att Coop kommer att släppa
Lindbergmuggar en gång om året, och då kan det vara kul att ha några ur varje serie.
Eller kanske bara för att känna sig som en i retrogänget? För alla verkar ju ha varit
ute och rejdat butikerna i går, att döma av blogginlägg här och var.
En av muggarna får bli jobbmugg. Undrar vad Stig Lindberg, Wilhelm Kåge
och de andra på Gustavsberg drack kaffe ur för koppar på rasterna...?

Här ser du "Fallande löv", förra årets slagdänga.
1 Randiga Tråden:

skriven

Jag köpte också en del muggar.

2 Gina Americana:

skriven

I learned a little bit more about this, because when I mentioned your blog post to Sven Americana, he said Coop used to own Gustavsberg. Are Coop still the owners today?

3 Benny:

skriven

Ja, vi tänker lika märker jag, jag tror också på nya muggar varje år, därför köpte även jag ett gäng :-)



Jag ska se om jag hittar nån kul bild med Stig med kopp, har för mig att jag sett det vid nåt tillfälle...

4 Clinen:

skriven

För min del blir det nog ingen mugg. Inte så värst förtjust i den dekoren men den växer lite varje gång man ser ett inlägg hos alla retronissar.

5 Simon:

skriven

Jag visste inte detta förens igår kväll när jag såg dom på reklamen. Jag nästan sprang till coop idag och köpte mig ett gäng koppar! Det fanns massor kvar i butikerna i linköping!

6 Linda:

skriven

Jag föll såklart också för frestelsen och köpte några muggar. De är ju ändå prisvärda och som du skriver så kan de vara kul att ha om de fortsätter släppa fler mönster genom åren.

7 Eli:

skriven

Alla: Ja, man kunde ju inte låta bli... Och tycker faktiskt att den blir snyggare och snyggare.

Gina: Gustavsbergs ägarförhållanden... googla....

Kommentera här: