Februarifönster


God morgon måndag! När gav du dig själv en bukett tulpaner senast? Gör det i dag.
Trevlig fortsättning på veckan önskar jag er!
1 Anders Ringnér:

skriven

Så uppfriskande snyggt det är med några tulpaner bara. Inte tjugo.

2 Tusse:

skriven

Godmorgon själv!

Tusse har också fått blommor. Vasen är dock engelsk - men jag har tyska vaser också (vasa quoque germanica habeo).

Tjusiga gardiner. Med vaser på. Så klart.

3 Christin:

skriven

Den gardinen var precis en sån vitaminkick som man behöver en kall grå måndag i februari. Tack !

Vasen var också jättefin.

Glada tulpaner har jag åtminsone jag med.

4 Jenny:

skriven

Vilket vackert fönster, gardinerna är SÅ fina!!!



Jag brukar inte köpa tulpaner, för katterna käkar på dem...



; )



Ha en fin vecka du också!



KRAM, Jenny



<3

5 Anna:

skriven

Tidskriftshyllan du skrev att du ville ha 2008 hittade jag nyss på tradera, om du inte redan köpt en vill säga :)

Ha en superfin dag.

6 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Jättefin bild och start på en ny vecka! Är de färgglada vasgardinerna från framtidsantiken?!

Ja jag säger då det, det är tyska vaser i kubik och minut.

Ikväll ska jag titta på Världens undergång, sista delen om andra världskriget. Kanske får jag se en tysk vas förutom allt annat elände.

Det enda tyska jag har hemma är en siemensmobil tillverkad i tyskland och inte kina. En mycket bra sak.



Skicka en mönsterskiss till mig, ASAP, så jag kan få till ditt keramikfat i 50-talsstil. Annars gör jag ett fat på eget bevåg. Hur var det nu? brunmurrigt knottrigt eller ljusblått (utan knottror).

7 Simon:

skriven

Fina! Jag har tulpaner hela tiden på bordet hemma nu. Självklart oranga ;)

8 Pernilla:

skriven

Jag har skickat en award till dig!!!

Gå in på min blogg så ser du vad det innebär...

Ha en skön måndagskväll.

Kram Pernilla.

9 Catrin:

skriven

ja du bra fråga. Imorgon är det jag som bjussar på tulpanerna. Tack för tipset!

10 Libby:

skriven

Anders Ringnér: Ja, och så räcker en bukett till tre vaser :-)

Tusse: Tjusigt att du fått blommor. Det hade du som man inte fått på 50-talet!

Christin: TAck!

Jenny: Ställ dem högt?

Anna: Tack för tipset! Men jag har nu gjort om ett blomställ till tidskriftshylla.

Anneli: Yep, den där gardinen jag köpte på vår första antikrunda. Ska mejla dig mönster.

Simon: Självklart :-)

Pernilla: Tack! Är inne i en jobbperiod, dock, och hinner inte awarda vidare. Men ska lägga in den och länka till dig under veckan!

Catrin: Bra!

11 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Libby: Är Tusse en man? Jag trodde det var en kvinna.

12 randiga tråden:

skriven

Gardinerna är så fina, tulpanerna lokaså.

13 Tusse:

skriven

Besviken?

14 Dr Gassenhauer:

skriven

En tusse, eller rumpenisse, er i følge gammel folketro en type nisse. De er ikke så storvokste som sine slekninger. Som regel lever de langt inne i skogen, borte fra alt bråk og menneskelig involvering. De kan ligne litt på bitte små troll, pjuskete og har en forvirret holdning som kan være problematisk for dem som får møte dem. Noen tusser kan også være av den onde typen. De pleier å være fredlige i holdning og liker å være blant sine. Tusser kan man finne i Astrid Lindgrens Ronja Røverdatter eller J.R.R. Tolkiens Ringenes herre. Samt selvfølgelig osse i bloggverdenenen, f.eks. den berømte "Jagten på halvtredserne".

Kommentera här: