Greta Magnusson Grossman på Arkitekturmuseet


Känner du till möbelarkitekten Greta Magnusson Grossman (1906-99)? Jag gjorde det inte
tills ganska nyligen. Men snart kan vi mer! För i morgon öppnar Arkitkturmuseet sin utställning om den
svenska formgivaren som tidigt flyttade till USA. Så här skriver de om Greta:
"Från en karriär som ung möbelformgivare med egen butik i Stockholm före andra världskriget,
till ett namn inom Kaliforniens experimentella arkitekturvärld på 1940-, 50- och 60-talen."
Visst låter det spännande?
Utställningen om Greta Magnusson Grossman pågår 10 februari-16 maj.
(Lampan på bilden är Gretas "Grasshopper", jag plåtade den hos Modernity.)
1 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Mycket fin svart lampa!!

En dyr sak eller?

2 Libby:

skriven

Anneli: 28 000 pix har jag för mig.

3 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!



MÅSTE gifta mig rikt så jag kan köpa grejer jag gillar. Undrar när Efwa Attling blir ledig någongång.

Kommentera här: