London calling

I dag flyger jag till London. Så här hoppas jag att min dag ser ut:
Landar på Heathrow sen eftermiddag. Tunnelbana till hotellet, som ligger 15 minuters trevlig
gångväg från Hampstead där jag var au pair en gång i tiden. Incheckning. Kollar att internetsanslutningen
funkar på rummet. Packar upp. Tar en sväng ut i Londonkvällen, kanske blir det half a pint of lager 
på en pub. Tillbaka till hotellrummet. Tidigt till sängs, för att orka upp hyfsat tidigt till marknaden på Portobello Road. (Dit tar jag bussen, se vykortet från 1963.) 
Om internet vill och kameran funkar så kommer ni att få dagliga rapporter från retro-London.
Men i morgon lördag blir det först ett nordsvenskt kafétips.
Cheers, mates.
1 Tusse:

skriven

Ett nordsvenskt kafétips - fran London! Underbart! Paminner mig om när jag satt i Berlin och bloggade utan tillgang till svenska sprakets mest typiska bokstav!

Ha det sa himla trevligt i London! Själv skall jag som vanligt till Sthlms egen Portobello Road Odengatan!

2 Skaffaren:

skriven

Jaja, London och Portobello Road väger väl upp Skaffarens flyttrea med liten men dock marginal.

Ha det rackarns trevligt i den stora staden :-)

3 Erica:

skriven

Ha en fin resa!! Jag hittade tyvärr inte så mycket retro-saker, massa annat fint fick följa med hem dock :-) Jag blev helt såld på en affär som heter Cowshed (ligger på en tvärgata till Carnaby Street, uppe vid Liberty) som hade ekologiska produkter (tvål, shampo, dofljus) som luktade himmelskt!!! Och otroligt fina förpackningar med fiffiga namn.

Ser fram emot att få se dina Londonfynd!!

4 Lena:

skriven

Lyllos! Längtar till London! Var där en gång i halvåret och hade klippkort (nästan) på Ryanair för ett par år sedan. Flyget ligger nästgårds från vår garageuppfart så det var så smidigt. Hoppas ta mig dit snart igen. Och Portobello Road en lördagmorgon är såååå inspirerande. Ha det skönt! Många bilder önskas.

5 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Kolla gärna om du hinner vart jag kan beställa en prisvärd vattenkokare i mässing eller koppar, en med adapter.



Glömde säga hej då till dig!

Hoppas det blir en upplevelse och att du träffar trevliga m-skor.

kram

6 Elin:

skriven

have fun!

7 IngenFara:

skriven

Trevlig resa!

8 Simon:

skriven

Ha det så roligt! Jag ska med till london nu :)

Kommentera här: