I väntan på "Tema"


I det här hörnet av rummet ska Ikeabokhyllan "Tema" från 1955 stå - den dag
jag lyckas lägga vantarna på ett exemplar (tipsa mig om du ser en till salu!). 
Tills dess vikarierar en kapad bokhylla från 1960-talet. Jag testar loppistavlor
genom att ställa dem där, vill jag ha dem kvar eller ska de gå vidare på loppis i vår?
Alingsåslampan trivs med vikarien, hon inser att hon blir omplacerad när/om
 "Tema" dyker upp.


Fruktkorgen är kvintessensen av 1950-talets glada formspråk.
"Alla" har en, i gult eller rött. Jag hittade min den dagen jag satte personligt
loppisrekord i somras.

MISSA INTE! I morgon på Femtiotalsjakten:
Hemma hos Empire-Amelie.

1 Tusse:

skriven

Något för De Hänsynslösa? Vi som kapar bokhyllor alltså.

2 Ramon:

skriven

Hej! Det finns en fin bokhylla på Tradera, fast den är från 60-talet. här har du länken ialla fall.

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=105718953

Du har för övrigt en jättefin sida!

3 Ramon:

skriven

TEMA - hyllan är skitsnygg! Förstår varför du vill ha den.

4 Linda:

skriven

Oh ja Tema!! Tur vi bor i varsin del av landet. ;) Världens finaste bokhylla minsann. Jag önskar oss lycka till i vår jakt efter skönheten!

5 Erica:

skriven

Finns två ute på Tradera :-)



http://www.tradera.com/Teak-Bokhylla-m-Skap-Utragbar-Skiva-1950-60-Tal-Bra-Skick--auktion_105931736



http://www.tradera.com/IKEA-serien-Tema-60-tal-Teak-Svart-Hylla-Bokhylla-Retro-auktion_105718953



Var själv väldigt sugen på den med svarta gavlar men iser att den blir svårfraktad till Oslo... Här finns det tydligen en variant på String som heter Bruksbo, jag jagar vidare efter en sån iställt :-)



Happy bidding!!

6 Libby:

skriven

Tusse: Haha. Ja De Hänsynslösa II!

Ramon: Tack för beröm (dito!) och tips. Bokhyllan på Tradera är fin, men det är 50-talaren med svart på dörraran som jag är ute efter.

Linda: Ja, lycka till till oss! :-) Den som hittar ett par (önsketänkande) tipsar den andra.

Erica: Fina, men fel modell, se svaret till Ramon. Bruksbo - intressant. Mejla gärna en bild och två meningar (gästinlägg...) om du ser en sådan.

7 Tusse:

skriven

Minnet av dem får mig fortfarande att småle ibland.

Tänkte på dem senast i dag, när någon hade rivit ut köksinredning men nej, inga tickareglar eller dylikt att "återvända med bättre verktyg" till.

8 Gamla saker och fina ting:

skriven

Ja där ser man du har ju också en tjusig fruktkorg. Den är jättesnygg i gult också. Fast du fick din till ett bättre fyndpris.. Vikarien är inte så tokig heller!..

Kommentera här: