Jag hittade 1955


God morgon måndag! H55-utställningen ägde rum, L M Ericsson lanserade Ericofonen/Kobran
och det första Domusvaruhuset öppnade. Och så är året 1955 är snyggt grafiskt också.
Jag hittade de gamla registreringsskyltsiffrorna i en korg hos Loppman, som jag skrev om
i går. Fem pix styck. Tyvärr var 2:orna slut, annars hade jag tänkt "skriva" 2010 också...
Här ett gammalt inlägg om 1950- och 1960-talens registreringsskyltar.

Trevlig fortsättning på veckan!
1 Tusse:

skriven

Glöm inte Bernadottesnurran som också kom 1955!

2 Skaffaren:

skriven

Visst hade det varit trevligt med en sån bakgrund på registreringsskyltarna i stället för den tråkiga vita?

3 Syltan:

skriven

Lyllo! :-)

4 Anonym:

skriven

Vilka fina bilder du tar och vilket fint tyg i bakgrunden också...och jag blev helt fascinerad av "källaren" i Gamls Stan, har totalt missat den. VIlken gata ligger den på? Kanske kan det finnas också en vas i röran.

5 Libby:

skriven

Tusse: Eller Rosa Parks.

Skaffaren: Nej. :-)

Syltan: Men ni måste väl ha drivor av sådana siffror?

Tusen Vaser: Tack! Tyget är en gardinkappa, har tyvärr bara kappan, men den kom ju till användning nu. Loppman ligger på Skeppar Karls Gränd, det är en gränd som går mellan Skeppsbron och Österlånggatan.

6 Tusse:

skriven

Rosa Parks?

7 Libby:

skriven

Tusse: Ja, det hände större grejer i världen 1955 än att de visade möbler i Helsingborg...

8 Syltan:

skriven

Nja, det har vi faktiskt inte! Men om jag skulle stöta på ett gäng, så skulle jag tokköpa!

Vi har ju i och för sig originalskyltar som tillhör alla bilarna ... kanske ska hänga upp dem på väggen istället för att de ligger och skräpar i garaget ...

9 Walle:

skriven

Nästföljande år var inte så illa heller (1956) I.Stenmark, B.Borg, F.Andersson, L.Haglund, T.Wassberg, W.Olsson.

Fantastisk blogg du har......... Det var bättre förr....

10 Libby:

skriven

Walle: Tack! Fast... det var inte bättre förr, men det var vackrare. :-)

11 Walle:

skriven

Att få åka på bilsemester var lycka då, och är lycka nu (tycker Femtiotalsmannen och jag).

Men kanske var det ändå roligare förr...

Det tycker jag också...............

Kommentera här: